در حال بارگذاری
معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی:

قیام امام حسین در غزه تکرار می‌شود

شماره خبر : 1491 - https://asreatrak.ir/short/4O99W

معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی با تأکید بر این موضوع که حماسه کربلا اختصاص به زمان خودش نداشته است، گفت: امروزه این تاریخ در غزه در حال تکرارشدن است.

 حسن ناهیدی در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» یکی از اهداف اصلی قیام امام حسین (ع) را امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر خواند و گفت: همچنین امام حسین (ع) قیام کرد تا نشان دهد که اگر در هر جایی ظلمی واقع می‌شود باید در برابر آن مقابله کرد و کوتاه نیامد.

 وی ادامه داد: باتوجه‌به اینکه بعد از رحلت پیامبر (ص) بدعت‌ها و انحراف‌های زیادی در مسیر دین اسلام به وجود آمده بود، امام حسین (ع) قیام کرد تا بتواند مسیر درست اسلام را برای نسل‌های بعدی احیا کند.

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی با تأکید بر این موضوع که حماسه کربلا اختصاص به زمان خودش نداشته است، افزود: زمانی که امام حسین (ع) این مسیر را شروع کرد، مخاطب این حرکت در واقع تاریخ بوده است.

 ناهیدی با اشاره به اینکه امروزه این تاریخ در غزه در حال تکرارشدن است، افزود: قیام و حرکت اباعبدالله الحسین (ع) چراغ راهی برای مردم در طول تاریخ بوده و امروز این قیام بر حرکت فلسطینی‌ها مشروعیت بخشیده که با اولویت پیروزی باید این جهاد را انجام دهند.

 وی گفت: براین‌اساس قیام عاشورا و اربعین فرصتی برای بیان‌ مجدد اهداف امام حسین (ع) و جبهه حق و باطل درگذشته و اکنون است.

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی یادآور شد: جریان قیامی که در غزه به راه افتاده گروهی از انسان‌های بی‌دفاع‌اند اما همان‌طور که امام حسین (ع) برای مقابله با ظلم قیام کردند، غزه نیز همین مسیر را انتخاب و ادامه داده است.

 وی با بیان اینکه اربعین فرصتی است که کشورهای مختلف با هر دیدگاه و عقیده‌ای در این مسیر حضور پیدا می‌کنند، گفت: اهداف کربلا مجدداً در این همایش بازگو می‌شود و پشتوانه‌ای برای محور مقاومت است.

 ناهیدی دررابطه‌با نقش اثرگذاری اربعین توضیح داد: جهان غربی و مادی‌گرا به دنبال منفعت‌طلبی خودشان هستند، اما در پیاده‌روی بزرگ اربعین دیده می‌شود که افراد در هر شرایط مالی که قرار دارد در حد وسعش برای خدمت‌رسانی به زائران تلاش می‌کند.

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه همایش جهانی اربعین نوعی آمادگی برای ظهور است، گفت: در این پیاده‌روی عظیم تمام افراد در حال کمک‌رسانی به یکدیگر هستند، به‌گونه‌ای که این کارهای گروهی تمرینی می‌شود برای حضور در جامعه و تا اربعین بعدی تداوم پیدا می‌کند.

 وی خاطرنشان کرد: براین‌اساس هر کس فارغ از جایگاه شغلی و اجتماعی که دارد در این همایش جهانی شرکت می‌کند که باعث گسترش این تفکر در جهان می‌شود.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

 

0 نظر

ارسال نظرات