در حال بارگذاری
امام‌جمعه شهرستان رازوجرگلان:

کودتای ۲۸ مردادماه نباید فراموش شود

شماره خبر : 1465 - https://asreatrak.ir/short/Vd0Km

امام‌جمعه شهر راز گفت: کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ رویدادی است مایه عبرت برای مسیر آینده که نباید بایکوت بماند. ه

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک در شهرستان رازوجرگلان، حجت الاسلام نادعلی‌زاده در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه گفت: تاریخی که عبرت است نباید بایکوت بماند. 

 خطیب جمعه شهر راز گفت: کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ رویدادی است مایه عبرت برای مسیر آینده؛ چراکه ۲۵ سال قبل از انقلاب اعتماد به آمریکا برای مقابله با انگلستان، اشتباه راهبردی بود که دکتر مصدق مرتکب شد. 

و ی افزود: این رویداد تاریخی درس بزرگی برای روشنفکرانی است که امروز دنبال تطهیر آمریکا و غرب هستند و با ژست عقلانیت جمهوری اسلامی را به خویشتنداری دعوت می‌کنند. 

 وی با یادآوری ۲۸ مرداد، سالروز کودتای آمریکا و سرنگونی دولت دکتر مصدق و با بیان اینکه آمریکا از هر فرصتی برای ضربه زدن به ایران اسلامی استفاده کرده و حتی به آن‌هایی که به آمریکا اعتماد کردند،گفت: همین‌ها به او خنجر‌ زده و دکتر مصدق یکی از آن‌هاست.

وی عنوان کرد: اینکه خیال شود با مذاکره، آمریکا آدم می‌شود، خیال خامی است؛ چرا که بسیاری از مشکلات ما با آمریکا قابل حل نیست، چون مشکل آمریکا، جمهوری اسلامی است و آمریکا با وجود جمهوری اسلامی مخالف است. 

  نادعلی زاده با اشاره به حرکت عاشقانه و مؤمنانه پیاده روی اربعین که یکی از مصادیق آیه تعاونوا علی البر والتقوی است، تاکید کرد: اربعین حسینی جاذبه مغناطیسی است که انسان‌ها را در افعال و احکام الهی برای رسیدن به خوبی‌ها و تقوی کمک می‌کند. 

 نادعلی‌زاده در پایان خطبه نمازجمعه این هفته با گرامی‌داشت سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی و با بیان اینکه آزادگان انواع شکنجه‌ها را در ۸ سال دفاع مقدس تحمل کردند، خاطرنشان کرد: آزادگان نماد پایداری و مقاومت بر سر آرمان‌ها و ارزش‌ها هستند.

 

 

انتهای خبر/ ادبی

0 نظر

ارسال نظرات