در حال بارگذاری
معاون اداره کار خراسان شمالی:

بیشترین بیکاری در جمعیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است

شماره خبر : 1846 - https://asreatrak.ir/short/4kRg7

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر نرخ بیکاری استان در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که فاقد مهارت لازم هستند، بیشتر است.

محمد اربابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: هرچند در استان خراسانشمالی نرخ بیکاری در پایان سال ۱۴۰۲ به ۷٫۴ درصد رسیده بود در بهار امسال به ۸٫۱ درصد افزایش یافت.

 وی با بیان اینکه در استان، کارجویان به اشتغال در بخش کشاورزی که فعالیتی تجربی است اقبال کمتری دارند، در عین حال، تصریح کرد: واحدهای تولیدی در بخش صنعت و خدمات در استان اغلب متقاضی جذب نیروهای کارجو و ماهر هستند.

اربابی افزود: در گذشته هرچند برای کارفرمایان مدرک تحصیلی برای جذب کارجویان ملاک بود، اما در حال حاضر دیگر برای کارفرمایان مدرک تحصیلی کارجویان ملاک اصلی نیست و آنها متقاضی جذب نیروهای ماهر هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نرخ بیکاری استان در میان فارغ التحصیلان دانشگاهی که فاقد مهارت لازم هستند، بیشتر است.

معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیشتر متقاضی استخدام‌های دولتی و دفتری هستند تا اینکه بخواهند در واحدهای صنعتی و خدماتی جذب شوند.

وی بیان کرد: در مقابل اگر واحدهای خدماتی و صنعتی استان بخواهند نیروی کار ماهر هم‌استانی را جذب کنند به سامانه ملی جستجوی اشتغال مراجعه می‌کنند و از این طریق درخواست جذب نیرو را اعلام خواهند کرد.

اربابی خاطرنشان کرد: در کارگروه اشتغال استان موضوعات مرتبط با اشتغال و جذب نیروهای ماهر مورد بررسی قرار می‌گیرند و با هماهنگی‌های بین دستگاهی در این باره تصمیم گیری می‌شود. 

انتهای خبر/گ

0 نظر

ارسال نظرات