در حال بارگذاری

برگی از زندگی شهید عبدالرضا کرامتی

شماره خبر : 1538 - https://asreatrak.ir/short/N3029

شهید عبدالرضا کرامتی در سال ۱۳۲۹ در جاجرم به دنیا آمد و در اولین اعزامش در سال ۱۳۶۱ در خرمشهر بعد از ۱۵ روز به دلیل اصابت تیر به بدنش در بیمارستان بستری شد و بعد از مدتی به شهادت رسید.

 به گزارش «عصر اترک»، شهید کرامتی در سال ۱۳۲۹ در شوقان جاجرم در خانواده‌ای متدین اما مستضعف دیده به جهان گشود.

 دوران کودکی‌اش را در دامن پر مهر پدر و مادر بزرگوارش سپری کرد و در سن هفت‌سالگی وارد دبستان شد از همان دوران کودکی دارای خلق‌وخوی خوبی بود و به همین دلیل همه اقوام و دوستان به‌ویژه اولیای مدرسه از وی راضی بودند.

 بعد از طی دوران دبستان و راهنمایی تحصیلات خود را رها کرد و در کنار پدرش در باغ شروع به کارکرد و چون در یک محیط مذهبی بزرگ شده بود اوقات فراغتش را به مسائل مذهبی از جمله نماز و روزه و عزاداری‌ها می‌گذراند و علاقه شدیدی به اهل‌بیت و امامان معصوم (ع) داشت.

 حدوداً در سن ۲۰ سالگی تصمیم به ازدواج گرفت که از ملاک‌های وی برای انتخاب همسر حجاب و دین بود که بعد از طی مراسم خواستگاری که به طور رسمی همراه با خانواده و دایی شهید انجام شد و زندگی مشترکش را در سال ۱۳۵۴ شروع کرد که ثمره این ازدواج موفق دو دختر و یک پسر بوده است.

 سختی‌ها و مشکلات زندگی را همیشه با یاد خدا، تلاوت قرآن و دعاکردن هموار می‌کرد و عکس‌العمل وی در مقابل رفتارهای غیرمنطقی بسیار عالی بود و همیشه با زبان خوش نصیحت و به راه راست هدایت می‌کرد.

 نسبت به‌دروغ گفتن و تهمت‌زدن بسیار حساس بود و مکان‌هایی که در آن بحث غیبت بود را به‌سرعت ترک می‌کرد.

 همیشه به فقرا کمک می‌کرد و احترام خاصی به پدر و مادرش می‌گذاشت .

 این شهید والامقام در سن ۳۳ سالگی برای دفاع از اسلام و کشورش به جبهه رفت و در اولین اعزامش در سال ۱۳۶۱ در خرمشهر بعد از ۱۵ روز به دلیل اصابت تیر به بدنش در بیمارستان بستری شد و بعد از مدتی به شهادت رسید که از توصیه‌ها به خانواده‌اش این بود که همیشه از انقلاب دفاع و حجاب و متانت اسلامی خود را حفظ کنند.

 بزرگ‌ترین آرزویش شهادت در راه خدا و پیروزی انقلاب اسلامی بود، باوجوداینکه پنجمین فرزند خانواده بود؛ اما اولین کسی بود که ندای حق را این چنین لبیک گفت و به دیار باقی شتافت به‌طوری‌که در وصیت‌نامه‌اش نوشت: شهادت مردن نیست؛ بلکه انتخاب زندگی بهتر و بالاتر از این دنیای زودگذر است.

 

 انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات