در حال بارگذاری
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد:

برگزاری پیاده‌روی جاماندگان اربعین در ۷۶ نقطه استان

شماره خبر : 1581 - https://asreatrak.ir/short/VW1Rd

معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه پیاده‌روی جاماندگان حسینی در ۷۶ نقطه خراسان شمالی برگزار می‌شود، گفت: از این تعداد ۱۶ نقطه شهری و ۶۰ نقطه روستایی خواهد بود.

 حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته مراسم پیاده‌روی جاماندگان حسینی در روز اربعین در ۱۶ نقطه شهری در سراسر خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

 وی ادامه داد: در مرکز خرسان شمالی روز یکشنبه، چهارم شهریورماه از میدان شهید به سمت چهارراه هفده شهریور و از آنجا به سمت معصوم زاده پیاده‌روی انجام می‌شود.

 معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این مراسم شبیه‌سازی به برنامه اربعین در مسیر نجف تا کربلا است، گفت: براین‌اساس موکب‌هایی با محتواهای فرهنگی، پذیرایی، سلامت با رویکرد مردمی برگزار می‌شود که شوروشوق اربعین را ایجاد کنند.

 وی با تأکید بر این موضوع که در بیش از ۶۰ روستا در خراسان شمالی پیاده‌روی اربعین جاماندگان حسینی برنامه‌ریزی‌شده است، گفت: براین‌اساس تمام افرادی که از پیاده‌روی جامانده‌اند در این مسیر می‌توانند از این شرایط بهره‌مند شوند.

 هدایتی با اشاره به اینکه در استان خراسان شمالی پیش‌بینی برپایی ۱۲۰ موکب شده است، گفت: از این تعداد ۳۲ موکب تاکنون نهایی شده که در روز اربعین اجرایی می‌شود.

 این مسئول ابراز داشت: هدف از برگزاری این مراسم این است که افرادی که شرایط حضور در پیاده‌روی اربعین را نداشتند فرصتی ایجاد شود تا از این مسیر برخوردار شوند، فضاسازی به‌صورت مسیر نجف تا کربلا است تا حال و هوای آن مسیر در استان پیاده شود.

 وی با اشاره به اینکه موکب‌های برپا شده در مسیر پیاده‌روی اربعین توسط مردم و هیئت‌ها برگزار می‌شود، ابراز داشت: افرادی که برنامه یا نذری دارند که می‌خواهند موکب راه‌اندازی کنند با هماهنگی سازمان تبلیغات استان و شهرستان این موکب را ایجاد کنند، به‌طوری‌که نیاز به روند خاصی نیست فقط موکب ثبت و مکان مشخص می‌شود.

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات