در حال بارگذاری
امام جمعه موقت جاجرم:

روشنگری نشود، مسیر تاریخ تغییر می‌کند

شماره خبر : 1503 - https://asreatrak.ir/short/VMllv

امام جمعه موقت جاجرم گفت: اگر اقدام بهنگام در تبیین و روشنگری صورت نگیرد، مسیر تاریخ تغییر پیدا می‌کند، و هدف قیام امام حسین علیه‌السلام، به کلی از بین می‌رود

 حجت‌الاسلام والمسلمین مقصودی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، گفت: زنان هر جامعه‌ای مانند مردان جامعه در یک تقسیم‌بندی و از زوایای گوناگون به چند گروه تقسیم می‌شوند.

مقصودی اظهارکرد:  زنان باشخصیت و گران‌بها، که نقش آنان محدود به خانه‌داری، فرزندپروری و شوهرداری می‌شود، که البته این خود نقش بسیار مهمی در بسترسازی جامعه به عنوان تربیت کنندگان نسل بشر است، که در جای خود قابل بررسی است.


وی ادامه داد: دسته دوم زنان باشخصیت و گران‌بها که افزون بر نقش خانه داری و فرزندپروری و شوهرداری، دارای نقشی موثر و سازنده در جامعه پیرامونی خود هستند و در ابعاد مختلف ایفای نقش می‌کنند در عین اینکه حریم او‌ از اختلاط با مردان همیشه حفظ شده است.

مقصودی اضافه کرد: در این گروه از زنان می‌توان به شخصیت‌های برجسته‌ای مانند حضرت خدیجه، حضرت مریم، آسیه، حضرت زهرا  و حضرت زینب سلام‌الله‌علیهم اشاره کرد، افرادی که در جامعه خود تأثیرگذار و در تاریخ سرنوشت ساز بوده‌اند.

امام جمعه موقت جاجرم با بیان این مطلب که در حماسه عاشورا شخصیتی مانند حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، تداوم‌گر و تکمیل کننده قیام امام حسین علیه‌السلام است، افزود: هر چند در کربلا بانوان دیگری نیز مانند ام‌کلثوم، ام‌وهب، رباب و.... نیز نقش‌آفرینی کردند.

وی افزود: گذشته از ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب مانند عبادت، صبر، علم و بصیرت که در جای خود قابل بررسی است، باید گفت کربلا دو ثقل و دو محور دارد یکی امام حسین علیه‌السلام و یاران هستند که با جهاد و شهادت به تکلیف الهی خویش عمل کردند و دوم بازماندگان عاشورا مانند امام سجاد علیه‌السلام و حضرت زینب  که با جهاد تبیین به رسالت بزرگ خویش عمل کردند.

مقصودی گفت: چرا که یزید و یزیدیان به عنوان دشمنان، تصمیم داشتند با استفاده از عنصر تبلیغ و رسانه اینگونه در جامعه وانمود کنند که امام حسین علیه‌السلام بر علیه جانشین و خلیفه پیامبر اسلام خروج کرده، لذا با کشتن او جامعه اسلامی را از فتنه‌ای بزرگ نجات دادند!

وی عنوان کرد: اینجا همان نقطه‌ای است که اگر اقدام بهنگام در تبیین و روشنگری صورت نگیرد، مسیر تاریخ تغییر پیدا می‌کند، و هدف قیام امام حسین علیه‌السلام، به کلی از بین می‌رود. 

خطیب نماز جمعه جاجرم اضافه کرد: از این رو امام سجاد علیه‌السلام و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها با جهاد تبیین و ایراد خطبه‌های مهم به  روشنگری پرداخته در جمع مردم کوفه و شام و حتی در نزد خود یزید و عبیدالله‌ ابن‌زیاد پرده از روی حقیقت برداشتند و نگذاشتند آنان حقیقت را وارونه جلوه دهند.

 مقصودی با بیان این نکته که کربلا در کربلا می‌مرد اگر زینب نبود، افزود: هرچند بررسی و تبیین خطبه‌های آن حضرت خود نیازمند فرصت دیگری است نکته قابل توجه و مهم این است که اینجا دیگر حضرت زینب پرده نشینی را انتخاب نمی‌کند و حضور در جمع مردان و سخنرانی در بین نامحرمان ایشان را از انجام تکلیف و رسالت خود باز نمی‌دارد و آن را بهانه‌ای برای ترک جهاد تبیین قرار نمی‌دهد.

وی افزود: حضرت زینب بدون ذره‌ای ترس و با کمال شجاعت به سخنرانی و تبیین حقیقت می‌پردازد، در عین حال که هم داغدار شهادت عزیزان خود هست و هم در حال حاضر اسیر و گرسنه و تشنه و مصیبت‌زده است، بگونه‌ای ایفای وظیفه می‌کند که دشمن متحیرانه اعلام می‌کند، ندیدم زن مصیبت زده و اسیری و رنج‌دیده و خسته‌ای که اینگونه شجاعانه سخنرانی کند.

امام جمعه موقت جاجرم گفت: بدون شک این شیوه از سبک زندگی و اینگونه نگاه به جایگاه زنانه، می‌تواند الگوی همه زنان و بانوان جامعه اسلامی ما باشد که در راه انجام تکلیف، هیچ عامل و خطر و مشکلی آنها را از راه باز ندارد و به نقش تاثیرگذار خود آگاه باشند .

 

انتهای خبر/م

0 نظر

ارسال نظرات