در حال بارگذاری
مدیر عامل شرکت برق خراسان‌شمالی خبر داد:

افزایش 15.5 درصدی مصرف برق در خراسان‌شمالی

شماره خبر : 376 - https://asreatrak.ir//short/VdKw6

مدیر عامل شرکت برق خراسان‌شمالی از افزایش مصرف 15.5 درصدی مصرف برق در روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

 

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از ایسنا، حسن چاهی مدیرعامل شرکت برق خراسان‌شمالی اظهار کرد: میزان مصرف برق در روز گذشته ۲۷۳ مگاوات بوده که عدد در مدت مشابه سال گذشته ۲۳۴ مگاوات بود.


وی با اشاره به اینکه یکی از طرح‌های در حال اجرا برای مدیریت مصرف برق، پایش مصرف برق در اداره‌ها است، گفت: در صورت رعایت نشدن، برق آن‌ها قطع خواهد شد.


چاهی یادآوری کرد: براساس مصوبه هیأت دولت، اداره‌ها و سازمان‌های دولتی در فصل گرما موظف به کاهش مصرف برق در ساعت‌های اداری به میزان حداقل ۴۰ درصد و در ساعت‌های غیراداری به میزان ۷۰ درصد نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ هستند و خاموش کردن روشنایی‌های غیرضروری، مدیریت سامانه‌های سرمایشی و خاموش کردن این سامانه‌ها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری برای همه دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها، نهادها و اداره‌ها لازم خواهد بود.

وی توضیح داد: سیستم‌های هوشمند شرکت برق به نحوی عمل خواهند کرد که به موجب آن، در صورت رعایت نکردن براساس مصوبه، برق مجموعه به‌طور خودکار به مدت ۱۰ دقیقه (به‌صورت هشدار) قطع می‌شود تا کاهش مصرف برق در آن مجموعه انجام شود و اگر میزان مصرف برق کاهش نیافت و یا افزایش یافت این امر تا سه مرتبه تکرار می شود که بیشتر به عنوان هشدار محسوب می شود و بعد از آن مشترک مورد نظر برای وصل شدن برق باید با مرکز پایش فهام شرکت برق تماس گیرد.

مدیرعامل شرکت برق خراسان شمالی بیان کرد: در این استان ۱۹۵۰ واحد اداری مشغول به فعالیت هستند و ۹ درصد برق مصرفی نیز مربوط به این اداره‌هاست.

وی بهترین راهکارهای مدیریت مصرف برق را استفاده از دمای ۲۵ درجه در کولرهای گازی و دور کند کولرهای آبی دانست. 

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات