در حال بارگذاری
عضو هیأت علمی دانشگاه پیام‌نور خراسان‌شمالی:

اربعین، احیای مظلومیت امام حسین (ع) است

شماره خبر : 1481 - https://asreatrak.ir/short/VW112

عضو هیأت علمی دانشگاه پیام‌نور خراسان‌شمالی گفت: در زندگی شیعیان و ایرانیان امام حسین(ع) تنها امامی است که برای ایشان مراسم اربعین برپا می‌شود زیرا احیا کننده مظلومیت امام حسین(ع) است.

حمیدرضا طیبی نسب در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: فضای کشور فضای اربعین است، عده بسیاری توفیق پیدا کردند و الان در سفر اربعین هستند و عده زیادی هم که به هر دلیلی نتوانستند همراهی این قافله را  داشته باشند دلشان پیش زائران اربعین است.

 وی افزود: در زندگی شیعیان و ایرانیان امام حسین (ع) تنها امامی است برایشان اربعین می‌گیریم، حتی برای پیامبر اکرم (ص) و برای امامان دیگر اربعین نداریم، برابر روایتی که از امام حسن عسکری (ع) نقل شده فرمودند که «یکی از نشانه‌های شیعیان زیارت اربعین است».

 عضو هیأت علمی دانشگاه پیام‌نور بیان کرد: زیارت اربعین و پیاده‌روی اربعین جلوه‌ای از اظهار ارادت و خاندان اهل‌بیت (ع) است که ما شیعیان در کنار قرآن همواره تلاش می‌کنیم ارادتمان را نسبت به خاندان عطرت (ع) در مناسبت‌ها در اعیاد و وفات نشان بدهیم به‌ویژه امام حسین (ع) که دو ماه محرم و صفر عجین با زندگی امام حسین (ع) است.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بجنورد با بیان اینکه شکل‌های اظهار ارادت در زندگی ائمه (ع) همواره بوده است، افزود: امام حسن (ع) چندین سفر پیاده به حج می‌رفتند در مورد پیاده‌روی اربعین هم این سنت در میان شیعیان از زمان‌های  گذشته رایج بوده به‌عنوان‌مثال عراقی‌ها در زمان صدام که جو بسیار خفقانی حاکم بوده به‌صورت مخفیانه و شبانه این سفر را انجام می‌دادند.

 این استاد دانشگاه اضافه کرد: بعد از سرنگونی صدام مسیر کربلا باز شد و مشاهده می‌کنید که جلوه‌های این پیاده‌روی همه فرق دنیا را دربرگرفته است از همه اقوام و ملل در پیاده‌روی که در سطح بزرگ‌ترین تجمع مسلمان‌ها است، حضور دارند.

 طیبی نسب گفت: بیش از بیست میلیون انسان در طول یک هفته در سرزمین کربلا هستند که این خودش یک جلوه حیرت‌انگیز و قابل‌تحسین است، ارادت و فداکاری که خود عراقی‌ها برای زائران دارند و با تمام وجود، تمام دارایی‌شان را صرف پذیرایی از زائران حسینی می‌کنند.

 این استاد دانشگاه یکی از جلوه‌های اظهار ارادت به امام حسین (ع) را حضور پیرمردها، پیرزن‌ها، کودکان و نوزادان دانست و افزود: جلوه‌هایی که مردم در کربلا ایجاد می‌کنند به نظر در نوع خودش یک تجمع بی‌نظیری است به‌طوری‌که جلوه دینی، مذهبی و سیاسی را به دنیا نشان می‌دهد.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات