در حال بارگذاری
یک عالم اهل‌سنت خراسان شمالی:

آیت‌الله‌ رئیسی جایگاه ویژه‌ای نزد اهل‌سنت داشت

یکی از علمای اهل‌سنت خراسان شمالی و مدیر حوزه علمیه خادمیه امانلی گفت: حضرت آیت‌الله رئیسی یک چهره شاخص ملی و اسلامی بود که جایگاه ویژه‌ای نزد مردم اهل‌سنت کشور و منطقه داشت .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک مراسم گرامی داشت سیدالشهدای خدمت در مسجد ابوحنیفه روستای خرتوت با حضور مردم قدرشناس اهل‌سنت و شیعه بخش شیرین سو، آخوند خادمی، امام‌جمعه اهل‌سنت روستای کهنه جلگه، منوچهر یوسفی، فرماندار مانه و علی‌اصغر ابراهیمی‌فرد، امام‌جمعه شهرستان مانه و به همراه جمعی از مسئولین شهرستان مانه برگزار شد.

 آخوند کمالی از علمای اهل‌سنت و مدیر حوزه علمیه خادمیه امانلی در این مراسم گفت: حضرت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی یک چهره شاخص ملی و اسلامی بود که جایگاه ویژه‌ای نزد مردم اهل‌سنت کشور و منطقه داشت .

 وی به اعلام عزای عمومی سایر کشورها اشاره کرد و گفت: در مدت کوتاه بعد از اعلام شهادت ایشان، چندین کشور که به لحاظ جمعیتی بخش عظیمی از جمعیت دنیا را شامل می‌شوند اعلام عزای عمومی کردند که تاکنون بی‌سابقه بوده است این نشان از عزت و سربلندی ملت ایران در دنیاست.

 آخوند کمالی با بیان اینکه به گفته رهبر حماس، شهید امیر عبداللهیان وزیر خارجه جبهه مقاومت بود، افزود: جبهه مقاومت در فلسطین، لبنان، سوریه و عراق در این دوره احیا و قوت و یکپارچگی خاصی گرفتند.

آیت‌الله‌ رئیسی جایگاه ویژه‌ای نزد اهل‌سنت داشت

 امام‌جمعه شهرستان مانه نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ایشان همه‌وقت خود را برای خدمت به مردم گذاشت، گفت: با وجود همه ناملایمات و بداخلاقی‌هایی که علیه ایشان می‌شد هیچ‌گاه در مقام جوابگویی به حاشیه‌ها برنیامد و به‌جای اینکه وقت خود را به جواب انتقادات و تخریب‌های نابجا قرار دهند، همه همت دولت خود را برای خدمت به مردم متمرکز کرد.

 حجت‌الاسلام ابراهیمی فرد تصریح کرد: شهید آیت‌الله رئیسی در رده‌های مختلف نظام ازجمله قوه قضائیه، آستان قدس، مجلس خبرگان رهبری و… صادقانه کارکرد و در سفرهای استانی نیز گره‌گشای مشکلات مردم و استان‌ها بود.

 امام‌جمعه مانه با اشاره به دلیل محبوبیت از نظر قرآن در سوره مریم «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدّا» کسی که عمل صالح انجام دهد به‌ویژه خدمت خالصانه خدا او را محبوب می‌کند؛ گفت: شادی دشمنان نشان از حرکت درست ایشان است .

 

آیت‌الله‌ رئیسی جایگاه ویژه‌ای نزد اهل‌سنت داشت

فرماندار شهرستان مانه نیز در این مراسم با بیان اینکه حرف و عمل آیت‌الله رئیسی یکی بود، گفت: مهم‌ترین شاخصه‌های اخلاقی ایشان ساده‌زیستی، اخلاص درعمل، پاک‌دستی و سلامت نفس بود و اگر حرفی می‌زد اول خود ایشان به آن عمل می‌کرد.

منوچهر یوسفی اظهار داشت: طبق قانون اساسی کمتر از ۵۰ روز دیگر انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار خواهد شد لذا مردم آگاه و بصیر با تبعیت از رهبری قطعاً حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد تا مسیری که شهیدان خدمت ترسیم کردند امتداد پیدا کند.

آیت‌الله‌ رئیسی جایگاه ویژه‌ای نزد اهل‌سنت داشت

انتهای خبر/ص

0 نظر

ارسال نظرات