در حال بارگذاری
مدیرکل بیمه سلامت استان:

۹۸ درصد نسخه‌ها در خراسان‌شمالی الکترونیکی هستد

شماره خبر : 1526 - https://asreatrak.ir/short/4LgrO

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: با همکاری پزشکان و بیمه‌شدگان در حال حاضر نسخه‌نویسی الکترونیکی در خراسان شمالی با میانگین ۹۸ درصدی در دست انجام است.

مهرداد سفیدگران، در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: دستیابی به پوشش عادلانه خدمات سلامت یکی از اهداف بیمه سلامت است تا هر فرد در هر سطح اجتماعی که قرار دارد تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

 وی با اشاره به اینکه حدود چهار سال از آغاز طرح نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی در خراسان شمالی می‌گذرد، گفت: طی تداوم در روند کار و همکاری بیمه‌شدگان در حال حاضر نسخه‌نویسی الکترونیکی در استان با میانگین ۹۸ درصدی در دست انجام است.

 وی با اشاره به اینکه اکنون نسخه‌نویسی الکترونیکی در استان به یک فرهنگ تبدیل شده، گفت: با اجرای طرح نسخه الکترونیک، کار برای بیمه‌شدگان، پزشکان، داروخانه و سایر مراکز ارائه‌دهنده خدمت راحت‌تر شده است.

 مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی یادآور شد: دو درصد اختلاف روند کار نسخه‌نویسی الکترونیکی مربوط به قطعی اینترنت و شرایطی است که به‌ناچار باید از نسخه کاغذی استفاده کنند.

 وی همچنین خاطرنشان کرد: گفتنی است که در حال حاضر نیز به‌صورت ماهانه بین ۲ تا ۳ هزار نسخه به‌صورت کاغذی به بیمه سلامت ارائه می‌شود که در شرایط صادر شده که به دلیل قطعی اینترنت و مشکل سامانه نسخه کاغذی تولید شده است.

 سفیدگران خاطرنشان کرد: نکته قابل‌توجه این است که حتی پزشکانی که با بیمه سلامت قرارداد ندارند نیز می‌توانند با دریافت نام کاربری و رمز عبور از خدمات نسخه‌نویسی الکترونیکی برخوردار شوند.

 این مسئول گفت: در آغاز اجرایی‌شدن این طرح مشکلات زیادی در حوزه سامانه وجود داشت که اکنون بخش زیادی از مسائل رفع شده و ساختار الکترونیک در حال تکمیل‌شدن است.

 وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت آمادگی کامل جهت عقد قرارداد با پزشکان و مراکز درمانی و مؤسسات دارد، افزود: اگر فردی تاکنون موفق به عقد قرار نشده، می‌توانند از طریق بستر الکترونیک این قرارداد را منعقد کنند.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات