در حال بارگذاری
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی:

۶ هزار بیمار خاص در استان نشان‌دار شدند

شماره خبر : 1338 - https://asreatrak.ir/short/e8Al1

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی با اشاره به اینکه تعداد خدمات تحت پوشش بیمه سلامت برای بیماران خاص و صعب‌العلاج از پنج مورد به ۱۰۷ مورد رسیده است، گفت: براین‌اساس در این استان ۶ هزار و ۳۲۳ نفر از این گروه نشان‌دار شده‌اند.

 مهرداد سفیدگران در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» دررابطه‌با آخرین وضعیت بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: در گام نخست تنها پنج بیماری تحت پوشش بیمه سلامت بودند که اکنون تعداد آنها به ۱۰۷ گروه بیماری رسیده است.

 وی ادامه داد: بیماران خاص و صعب‌العلاج در ابتدا باید تحت پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند و بعد بر اساس بیماری که دارند توسط متخصص و یا سازمان بیمه سلامت در سامانه نشان‌دار شوند تا بتوانند به‌راحتی در سراسر کشور خدمات درمانی را دریافت کنند.

 مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی اضافه کرد: بر اساس آخرین آمار ثبت شده در سامانه بیمه سلامت خراسان شمالی در سال ۱۴۰۰ تعداد ۷۹۴ نفر تحت پوشش بودند که به ترتیب در سال ۱۴۰۱ به ۵ هزار و ۴۲ نفر و در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۴ هزار و ۳۷۶ نفر رسیده است.

 این مسئول با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۷۹۱ نفر از بیماران خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه سلامت خراسان شمالی قرار گرفته‌اند، گفت: ۳۸ قلم داروی بیماران سرطانی و خاص که خارج از تعهد بیمه بودند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

 وی ابراز داشت: در حال حاضر داروهای خارج از تعهد بیمه تا ۷۰ درصد و داروهای تحت پوشش بیمه نیز تا ۹۰ درصد در گروه بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

 سفیدگران خاطرنشان کرد: گفتنی است که از ۱۰۷ گروه بیماری خاص و صعب‌العلاج که تحت پوشش بیمه سلامت هستند، ۴۷ بیماری در استان خراسان شمالی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دادند که از این تعداد بیماران سرطانی در رأس هستند.

 مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی اضافه کرد: معلولان تحت پوشش بیمه سلامت که به‌صورت نشان‌دار خدمت می‌گیرند، شامل مددجویان بهزیستی هستند که بیمه سلامت دارند، و از ۵۹ خدمت شامل گفتاردرمانی، کاردرمانی، بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، فیزیوتراپی و سایر خدمات را تا ۷۰ درصد تخفیف بیمه‌ای در بخش خصوصی خدمت می‌گیرند.

 وی یادآور شد: در استان خراسان شمالی ۶ هزار و ۳۲۳ نفر از گروه بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نشان‌دار شده‌اند.

 سفیدگران گفت: طی سال گذشته برای ۷ هزار و ۷۸۹ نفر با یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان و در سال جاری با تحت پوشش قراردادن ۴ هزار ۲۴۱ نفر، مبلغ یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان توسط بیمه برای این گروه پرداخت شده است.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات