در حال بارگذاری
مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی خبر داد:

وجود ۳ هزار و ۹۰۰ نابینا در خراسان‌‌شمالی

شماره خبر : 2294 - https://asreatrak.ir/short/NE9Yl

مدیرکل بهزیستی خراسان‌شمالی گفت: ۳ هزار و ۹۰۰ نابینا و کم‌بینا تحت پوشش بهزیستی خراسان‌‌شمالی هستند.

صادق جعفری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» اظهار کرد: ۳ هزار و ۹۰۰ نابینا و کم‌بینا در خراسان شمالی تحت پوشش بهزیستی خراسان شمالی است که از این تعداد ۶۴ درصد آقا و۳۶ درصد خانم هستند.  

وی با بیان اینکه ۳ هزار و ۵۰۰ خانواده نابینا و کم‌بینا تحت پوشش این نهاد هستند، افزود: طی هفت ماه نخست امسال ۳۰ میلیارد تومان به ۱۶۹ معلول وام اشتغال زایی در حوزه‌های خیاطی، قالی بافی و سایر مشاغل خانگی اعطا شده است.

مدیرکل بهزیستی استان در مورد اهدا اقلام توانبخشی به نابینایان در طی هفت ماهه نخست امسال گفت: برای ۵۰۰ نفر اقلام توانبخشی (عصا سفید، بریل، قلم گویا) بین نابینایان استان توزیع شده است همچنین۶۰ میلیارد ریال انواع تجهیزات کمک توابخشی طی هفت ماهه نخست سال برای مددجویان زیر پوشش این نهاد خریداری شد.

جعفری با بیان اینکه رنج سنی نابینایان و کم‌بینایان استان بین ۳۰ تا ۴۰ سال است، توضیح داد: اقداماتی مثل اعطا وام مسکن، وام اشتغال زایی، اقلام توانبخشی، تقدیر از ورزشکاران نابینا و کم بینا در حوزه نابینایان استان انجام شده است.

وی افزود: بیشترین توزیع آماری نابینایان در شهرستان بجنورد با یک هزار و ۸۵ نفر و ۹۴۲ نابینا در شیروان هستند همچنین آسایشگاه ویژه نابینایان در استان وجود ندارد اما ۱۰ نابینایی که خانواده موثری ندارند در این در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند.

این مسئول در مورد کارگاه حمایتی از معلولان استان گفت: کارگاه مینو بزرگترین کارگاه حمایتی برای معلولان در خراسان شمالی است که ۴۵ معلول در آن مشغول به تولید البسه بیمارستانی هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از مسئولین مرتبط درخواست دارد نسبت به مناسب‌سازی معابر و اشتغال‌زایی برای نابینایان و کم بینایان اقدامات لازم را با جدیت پیگیری کنند و در دستور کار قرار دهند.

مصاحبه از: هدیه دهقانی

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات