در حال بارگذاری
نماینده اسبق مردم خراسان شمالی در مجلس:

مقاومت غزه نشأت گرفته از قیام کربلاست

شماره خبر : 1394 - https://asreatrak.ir/short/ernKz

نماینده اسبق مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: از زمانی که فلسطینی‌ها انقلاب سنگ را آغاز کردند، اعلام کردند که مقاومت را از انقلاب ایران که ریشه در انقلاب اباعبدالله الحسین (ع) دارد، آموخته‌اند.

 قاسم جعفری در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» دررابطه‌با فلسفه و اهداف قیام امام حسین (ع) گفت: امام حسین (ع) در فرازی از زندگی در شرایطی قرار گرفت که با عنوان امام و میراث‌دار نبی اکرم (ص) و امام علی (ع) باید راه درست را به خلق نشان می‌داد.

 وی با اشاره به اینکه فاجعه است که کسی در رأس امور باشد که جزو شرورترین مردم است، اظهارکرد: براین‌اساس امام حسین (ع) در آن شرایط به وظیفه الهی خود عمل کرد و برای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر وارد میدان شد، زیرا می‌دانست که این خواب غفلت جز با حرکت او اصلاح نخواهد شد.

 نماینده اسبق مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه شرایط این روزهای غزه چه میزان در راستای حماسه کربلا  است، افزود: بر اساس بیان مردم مظلوم فلسطین آنها مسیر مقاومت را از سیره اهل‌بیت (ع) و قیام عاشورا گرفته‌اند.

 جعفری بیان داشت: از سال‌هایی که فلسطینی‌ها انقلاب سنگ را آغاز کردند به این نتیجه رسیدند که باید مقاومت کنند و بیان داشتند که مقاومت را از انقلاب ایران که ریشه در انقلاب اباعبدالله الحسین (ع) دارد، آموخته‌اند.

 وی با تأکید بر این موضوع که امروزه قیام مردم غزه ریشه در این واقعیت دارد، گفت: براین‌اساس آنها مرگ سرفرازانه را بر زندگی تحت ظلم ظالمان ترجیح داده‌اند تا به حقشان برسند.

 نماینده اسبق مردم خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی دررابطه‌با حماسه پیاده‌روی اربعین و حضور میلیونی جمعیت در این حرکت توضیح داد: هر حرکت یا قیامی یک هسته اولیه دارد و استمرار ماجرا است، براین‌اساس اگر رسالت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) نبود، همچون بسیاری از حوادث تاریخی دیگر این موضوع نیز فراموش می‌شد.

 وی یادآور شد: آنچه که باعث شد قیام کربلا اسوه و جاودانه شود، حرکت تبلیغی بعد آن بوده و امروز اربعین آن نقش را ایفا و هسته اولیه قیام را منتشر می‌کند.

 جعفری افزود: اربعین فراتر از اعتقادات شیعه پیش رفته و افراد با هر اعتقاد و مذهبی که دارند در پیاده‌روی اربعین حضور پیدا می‌کنند.

 نماینده مردم اسبق خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این موضوع که قیام مردم غزه ریشه در مسیر کربلا دارد، افزود: حماسه اربعین اینجا معنا پیدا می‌کند که منشأ فضائل، گسترش پیدا کند و نقش تربیتی مهمی دارد.

 وی ایثار، خدمت‌کردن به دیگران، تحمل سختی‌ها، بخشیدن مال، آشنایی با فرهنگ‌های مختلف و سفر بخشی از مزایای سفر اربعین است که علاوه بر جنبه اخروی‌اش در نظر گرفته می‌شود.

 جعفری اضافه کرد: سفر اربعین خاصیتی دارد که اگر کسی یکبار این سفر را رفته باشد، دیگر نمی‌تواند دل بکند و هیچ‌گونه ظاهر مادی در این سفر مدنظر نیست، بلکه خدمات خالصانه ارائه شده در این مسیر نشان‌دهنده این حرکت بزرگ است.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات