در حال بارگذاری
با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی؛

۴ طرح کشاورزی در خراسان‌شمالی افتتاح شد

شماره خبر : 1631 - https://asreatrak.ir/short/V1oxd

چهار طرح کشاورزی خراسان‌شمالی با بیش از سه هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار امروز (سه شنبه) با حضور معاون وزیر جهادکشاورزی در امور آب و خاک و شماری از مدیران استانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک»، این طرح‌ها شامل ساختمان اداری مدیریت جهادکشاورزی شهرستان سملقان، طرح تجمیعی آبیاری تحت فشار ۵۶۵ هکتاری روستای اسلام آباد شهرستان سملقان، ترمینال فرآوری پسته و گلخانه سبزی و صیفی در شهرستان بام و صفی آباد و باغ مادری گردو در شهرستان فاروج است.

این ساختمان به مساحت یکهزار و ۳۴۰ متر مربع در ۲ طبقه در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع ساخته شده است.

ساختمان اداری شهرستان سملقان ۳۲ اتاق دارد که به تجهیزات و مبلمان اداری نیز مجهز شده است و در مجموع برای ساخت و تجهیز این فضای اداری ۶۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 طرح آبیاری نوین مزرعه تعاونی تولید اسلام آباد نیز در مساحت یکهزار و ۲۰۰ هکتار اجرا شده است که برای این طرح ۱۶۸ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دولتی، مشارکت بهره برداران و بنیاد علوی هزینه شده است و در مجموع ۳۰۰ خانوار نیز از اجرای این طرح بهره مند شده‌اند.

برای اجرای این طرح سه باب استخر به حجم ۲۰ هزار و ۴۰۰ متر مکعب آب ایجاد شده است و اهالی روستاهای اسلام آباد، ملاحسن، قره مصلی و انصار شهرستان سملقان بهره بردار هستند.

واحد تولیدی پسته پاکنی در شهرستان بام و صفی اّباد نیز  با زیر بنای ۲ هزار متر مربع در مساحت بیش از ۲۱ هزار متر مربع ساخته شده است که برای اجرای آن ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که بخشی آورده سرمایه گذار است.

 طرح باغ مادری گردو شرکت فاروج صنعت خرم توس نیز در زمینی به مساحت چهار هکتار ایجاد شده است که برای ۲۶ نفر به صورت مستقیم و برای ۲۵ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

۴ میلیارد ریال آورده کشاورز برای ایجاد این باغ هزینه شده است، این باغ با هدف سرشاخه کاری درختان گردوی بومی ایجاد شده است که ارقام چالداران، پرشیا، کاسپین، الوند از جمله این ارقام است.

 طرح گلخانه سبزی و صیفی و تولید نهال گواهی شده و تولید نشاء شرکت فاروج صنعت خرم توس نیز  در مساحت ۱۰ هزار متر مربع با ۲۲۰ میلیارد ریال آورده متقاضی ایجاد شده است که برای ۳۵ نفر نیز به شکل مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات