در حال بارگذاری
امام جمعه شهرستان شیروان:

قیام ۱۷ شهریور ماه نشانه بصیرت مردم بود

شماره خبر : 1745 - https://asreatrak.ir/short/4O9nP

امام جمعه شهرستان شیروان گفت: قیام ۱۷ شهریور ملت ایران اسلامی در سال ۵۷ نقطه عطفی برای شکل‌گیری انقلاب و نشانه بصیرت و هوشیاری مردم آن زمان بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک، حجت الاسلام والمسلمین حسین تکمیلی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته اظهار داشت: یکی از عوامل شکل‌گیری قیام ۱۷ شهریور فساد گسترده در رژیم شاهنشاهی بود وقضایایی از قبیل سینما رکس آبادان،  جشنواره پرهزینه و پر از فساد هنر در شیراز و.. مردم را عصبانی کرده بود و شاه برای فریب افکار عمومی به اقداماتی فریبکارانه همانند طرح دولت آشتی ملی روی آورد. 

امام جمعه شیروان بیان داشت: مردم مومن شهرستان شیروان و جوانان و نوجوانان مراقبت داشته باشند که دشمن از دروغ پردازی در فضای مجازی استفاده نکند، همانند گذشته که با اغتشاش و فتنه نتیجه‌ای جز خسارت به بیت المال و مردم نداشت.

تکمیلی افزود: توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از جوانان مومن انقلابی نباید زمین بماند.

رئیس شورای زکات شیروان گفت: شبهه و مسئله ای که این روزها مطرح است و گاهی برای برخی ایجاد سوال و شبهه می کند مسئله وفاق ملی است، وفاق ملی مطالبه به حقی است که سال‌ها پیش توسط مقام معظم رهبری ارائه شده است. 

وی ادامه داد: وفاق ملی یعنی همه با هم باشیم و اختلافات جزئی سیاسی را کنار بگذاریم و برای اعتلای انقلاب و رفع مشکلات مردم کار کنیم، دو قطبی راست و چپ، دو قطبی اصولگرا و اصلاح طلب، دو قطبی اعتدال و تندرو و... مانع وفاق ملی است. 

حسین تکمیلی گفت: اما وفاق ملی به این معنا نیز نیست که با فتنه گر و ضد انقلاب هم می شود سر یک میز نشست، این همان اشتباه گفتگوی تمدن ها است که برخی تصور کردند با آمریکا و اسرائیل هم می شود گفتگوی تمدنی کرد.

امام جمعه شیروان در خصوص فتنه‎‌های پیش رو گفت: مردم مراقب باشند فتنه پیش رو این خواهد بود که برخی میان این دو معنا را خلط کنند و اگر کسی هم اعتراض کرد گفته شود که شما بر خلاف وفاق ملی حرکت می کنید.

تکمیلی در پایان خاظرنشان کرد و گفت: از همه مردم به ویژه مساجد هیئات مذهبی، روحانیت معظم، مداحان گرانقدر و بانیان و خیرین به خاطر دو ماه عزاداری محرم و صفر و همچنین عزاداری های دهه آخر ماه صفر و برپایی موکب ها و کاروان های پیاده تشکر کردند. 

امام جمعه شهرستان شیروان در خصوص آتش سوزی‌های چندروز اخیر در مراتع شهرستان گفت: آتش سوزی در منطقه گلیل و برخی از مراتع و منابع طبیعی و روستاهای شهرستان شیروان را نگران کننده دانستند و از مردم و همه کسانی که در این چند روز برای اطفاء حریق تلاش داشتند به ویژه اداره منابع طبیعی، اداره محیط زیست، عزیزان در سپاه و بسیج و نیز مرزبانی و هلال احمر و گروه های ورزشیِ داوطلب تقدیر و تشکر کردند.

 امام جمعه شیروان از مسئولین مربوطه و همچنین نهادهای امنیتی درخواست کردند مبادا سهل انگاری و یا تعمد افرادی موجب چنین اتفاق ناگوار و خسارت به طبیعت بشود که در این صورت باید برخورد قاطعانه بشود.

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات