در حال بارگذاری
هشدار به ادارات پرمصرف خراسان‌شمالی؛

قطعی برق حتمی است

شماره خبر : 1308 - https://asreatrak.ir/short/4y9yj

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: شناسایی ادارات پرمصرف استان در دستور کار است و برق این دستگاه ها قطع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان، حسن چاهی  اظهار کرد: ادارات موظف به کاهش مصرف برق به میزان ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه در ساعات فعالیت اداری هستند همچنین میزان مصرف برق در ساعات غیر اداری باید ۶۰ درصد کاهش یابد در غیر این صورت نسبت به قطع برق آنان اقدام می شود.

وی تاکید کرد: اخطارهای لازم به اداراتی که این موضوع را رعایت نکرده اند، داده شده است و ادارات در صورت تکرار با قطع برق روبه رو خواهند شد.

چاهی افزود: ماندگاری گرما در استان، افزایش دمای هوا و افزایش مصرف برق ایجاب می کند که مدیریت مصرف انرژی و حفظ و پایداری آن به ویژه در بخش های خانگی و تجاری مورد توجه باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی اظهار کرد: میزان پیک بار استان به عدد ۳۱۷ مگاوات رسیده است و در این شرایط که مصرف افزایش یافته تلاش داریم تا پایداری برق حفظ شود.

وی افزود: ادارات دولتی موظف هستند که دست کم ۲۰ درصد برق مصرفی خود را از انرژی های تجدیدپذیر تامین کنند که این رقم اکنون در استان ۲۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی درباره ایجاد نیروگاه خورشیدی در ادارات استان گفت: تاکنون ۴۱ نیروگاه های خورشیدی در ادارات و سازمان های استان نصب شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۸۹ نیروگاه خورشیدی کوچک از سال ۹۷ تاکنون در این استان توسط بخش خصوصی ایجاد شده است.

انتهای خبر/د

0 نظر

ارسال نظرات