در حال بارگذاری
مدیر کل تعاون، خراسان شمالی:

تعاونی‌های استان با دریافت تسهیلات فعال شدند

شماره خبر : 1318 - https://asreatrak.ir/short/Vp9b2

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: تعاونی‌های استان امسال یک هزار میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند که امید می‌رود گامی برای تقویت و توسعه این شرکت‌ها برداشته شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از ایرنا، مهدی اسلام خواه اظهار کرد: این میزان تسهیلات به ۲۰ شرکت تعاونی پرداخت شد و با این اعتبار برای ۲۳۰ نفر شغل ایجاد شده است.

وی افزود: سال‌های اخیر ۱۷۰ شرکت تعاونی برای دریافت تسهیلات به بانک‌های مختلف استان معرفی شدند که ارزش ریالی این تسهیلات ۹ هزار میلیارد ریال بود، از این تعداد پرداخت تسهیلات به ۳۸ تعاونی با مشکل روبه رو شد که پیگیری‌های لازم در این باره در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی افزود: تاکنون مشکل نیمی از این شرکت‌های تعاونی برطرف شده و تسهیلات مورد نیاز در اختیار قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: مشکلات پیش روی این شرکت‌های تعاونی درخواست کننده تسهیلات بصورت موردی رصد شد و تاکنون یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در اختیار قرار گرفته است.

اسلام خواه گفت: ایجاد اشتغال با مشارکت مردم و استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور و استان خراسان شمالی با حمایت‌های ویژه‌ای که دولت از بخش تعاون انجام می‌دهد می‌تواند زیرساختی مستحکم در ایجاد اشتغال پایدار در منطقه رقم زند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: براساس آخرین آمارها، ۱۲٫۵ درصد از اشتغال استان در سامانه رصد به بخش تعاونی‌ها اختصاص دارد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

انتهای خبر

0 نظر

ارسال نظرات