در حال بارگذاری
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:

کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲ هزار میلیارد اعتبار دارد

شماره خبر : 1525 - https://asreatrak.ir/short/enloY

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان منابع مالی در استان داریم، گفت: همچنین ع۷۶۶ میلیارد تومان تسهیلات و در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع در استان موجود است.

 مجید الهی راد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» با اشاره به اینکه از آغاز به کار دولت شهید رئیسی، سرانه یارانه مددجویان این نهاد حمایتی روند صعودی به خود گرفته است، گفت: براین‌اساس با رشد ۳۰ درصدی طی سه سال از عمر این دولت مبلغ یک هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان مستمری به‌حساب مددجویان تحت پوشش واریز شده است.

 وی ادامه داد: نکته قابل‌توجه این است که طی سال جاری رشد قابل‌توجهی در حوزه منابع این نهاد حمایتی در اختیار داریم که می‌تواند کمک بزرگی به توسعه خدمات در این نهاد را داشته باشد.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی با تأکید بر این موضوع که یک هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان منابع مالی در استان در اختیار داریم، گفت: همچنین با استفاده از منابع عمومی، ۷۶۶ میلیارد تومان تسهیلات نیز وجود دارد که در مجموع ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در استان خراسان شمالی هزینه خواهد شد.

 الهی راد ابراز داشت: گفتنی است از منابع مالی موجود ۳۲۲ میلیارد تومان مربوط به کمک‌های مردمی و مابقی نیز مربوط به منابع ملی و اختصاصی است که تخصیص پیدا کرده و در بخش‌های مختلف اشتغال، ازدواج، تحصیل و سایر بخش‌ها برای مددجویان هزینه می‌شود.

 وی همچنین یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته تا پایان سال جاری ۲ هزار و ۲۰۰ نفر با ایجاد اشتغال خودکفا و از چرخه امداد خارج خواهند شد.

 این مسئول همچنین به صندوق تضمین اشتغال برای زنان سرپرست خانوار نیز اشاره کرد و گفت: براین‌اساس زنان سرپرست خانواری که امکان ضمانت ندارند، از محل صندوق تضمین اشتغال به آنها وامشان را ضمانت می‌کنیم.

 الهی راد با اشاره به اینکه مبلغ ۱۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان برای ارائه تسهیلات به زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده، گفت: سقف تسهیلات برای هر زن سرپرست خانوار ۱۵۰ میلیون تومان است.

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی خاطرنشان کرد: علاوه بر این تاکنون کسی در صف دریافت جهیزیه در استان وجود ندارد و انبار اقلام جهیزیه تکمیل است.

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

 

0 نظر

ارسال نظرات