در حال بارگذاری
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تجمع رضوی باعث تقویت باورهای دینی می‌شود

شماره خبر : 1733 - https://asreatrak.ir/short/e8kbl

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تجمع میلیونی مردم در مشهدالرضا که در ایام انتهایی ماه صفر شاهد آن هستیم باعث پررنگ‌شدن و تقویت باورهای دینی مردم می‌شود.

حجت‌الاسلام حمید رفیعی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: طبق آیه ۶۴ سوره آل‌عمران که خداوند در صدد بیان لزوم و ضرورت جبهه‌سازی بین عموم مردم است، بنابراین فارغ از اینکه فرد چه دین و مذهبی را انتخاب کرده می‌توانند در یک مسیر مشترک حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: نکته قابل‌توجه این است که در اجتماع‌های مذهبی همچون اربعین و ۲۸ صفر مصادیق انسجام و وحدت بین عموم مردم برپا می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت: در مراسم‌های اجتماعی و مذهبی همچون اربعین و شهادت امام رضا(ع) اصل مسلمانان هستند، اما شاهد هستیم که در ایام اربعین فارغ از اعتقاد و مذهبی که افراد دارند در این اجتماعات حول یک محور مشترک مثل اقامه بر عزای امام رضا(ع) حضور پیدا می‌کنند.

رفیعی خاطرنشان کرد: اجتماعاتی همچون چهل و هشتم باعث انسجام و وحدت بین مردم و گروه‌های مختلف خواهد شد که مورد تأکید دین مبین اسلام است.

این مسئول یادآور شد: باتوجه‌به اینکه زیارت یکی از نقاط توجه به معصومین در آخرالزمان است و بسیار مورد تأکید بوده، بنابراین توسط علما و بزرگان، توجه به سمت حرم‌ها و عتبات توصیه شده است.

رفیعی بیان داشت: تجمع میلیونی مردم در مشهدالرضا که در ایام انتهایی ماه صفر شاهد آن هستیم باعث پررنگ‌شدن و تقویت باورهای دینی مردم می‌شود که در مسئله اربعین این موضوع را به‌صورت کلان جهانی شاهد بودیم.

وی گفت: در ایران اسلامیعزاداری  روز ۲۸ صفر حتی قبل از پررنگ‌شدن مسئله اربعین به‌صورت پرشوری برگزار می‌شد و هیئت‌های مذهبی بعد از اقامه عزا در شهرهایشان در یک نقطه مشترک به‌صورت منسجم در حرم رضوی حضور پیدا می‌کردند.

این مسئول یادآور شد: این تجمع سراسری برکاتی دارد که علاوه بر تقویت قوای مجموعه‌های مردمی، هم‌افزایی و کارهای مشترک باعث تقویت ریشه‌های بنیادی مردم خواهد شد که امید است این حرکات مقدمات و تمهیداتی برای تقویت نیروی انسانی طراز شود و انسجام بین مردم را فراهم کند.

مصاحبه از آرزو رحمانی 

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات