در حال بارگذاری

برگی از زندگی شهید جهانبخش قدوسیان

شماره خبر : 1064 - https://asreatrak.ir/short/VWPbR

شهید جهانبخش قدوسیان فرزند غلامحسن سال ۱۳۴۰ در راز متولد شد و در سوم فروردین‌ماه ۱۳۶۱ طی عملیات فتح المبین تنگه چزابه بر اثر انفجار گلوله آرپی چی راه به بهشت جاودان یافت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«عصراترک»، شهید جهانبخش قدوسیان جهانبخش قدوسیان فرزند غلامحسن به سال ۱۳۴۰ در راز متولد شد.

در هنگام تولد به گفته والدینش سخت بیمار شد به طوری که از بهبودی او کاملاً مایوس شده بودند اما با همه مصائب او از بیماری رهایی یافت تا بعدها بتواند شهادت را در آغوش بگیرد.

او تحصیلات اولیه را در زادگاهش آغاز کرد و ادامه آن که تا مقطع چهارم متوسطه بود در شهر بجنورد انجام گرفت دوران تحصیل بسیار کوشا و. جدی بود و احترام به معلمین و دیگر همسالانش را اهمیت بسیار قائل بود.

او که در محیطی مذهبی نمو یافته بودئ کارها را با خواندن چند آیه از قرآن آغاز می‌کرد و ارادت به اهل بیت و توسل به ائمه را در همین مکتب آموخت شرکت در انجمنهای دبیرستان و پایگاه‌های بسیج از فعالیت‌های دوران انقلاب اوست و به خاطر تلاش‌های بسیار در این راه یکباره موردسوء قصد منافقین قرار گرفت.

وی  در لبیک به فرمان امام هجده ساله بود که از طریق بسیج مستضعفغین به مسئولیت آر پی چی زن وارد جبهه شد. او که می‌گفت بر اثر ایثار رزمندگان جبهه بوی بهشت می‌دهد ۳ فروردین ماه ۱۳۶۱ طی عملیات فتح المبین تنگه چزابه بر اثر انفجار گلوله آرپی چی راه به بهشت جاودان یافت.پیکر پاک شهید جهانبخش قدوسیان طی مراسمی در گلزار شهدای راز خاکسپاری شد.

انتهای خبر/دهقانی

0 نظر

ارسال نظرات