در حال بارگذاری

برگی از زندگی شهید شمسایی ترک

شماره خبر : 1764 - https://asreatrak.ir/short/VJ509

حاج محمود شمسایی ترک فرزند بابا چهاردهم شهریورماه سال ۱۳۱۲ در بجنورد به دنیا آمد و در نهم تیرماه سال ۱۳۶۶ در مکه معظمه در برائت از مشرکین به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، شهید محمود شمسایی ترک در هنگام شهادت سه فرزند دختر و یک پسر داشت و به شغل خواروبارفروش مشغول بود.

وی زندگی ساده‌ای داشت و در حد توان نسبت به امور رفاهی خانواده توجه داشت. به زندگی ساده علاقه‌مند بود از نظر مادی حسابگر خوبی بود  دوست نداشت بدهکار باشد و همیشه از تجملات دوری  می‌کرد. 

به تربیت و تحصیل فرزندان بسیار اهمیت می‌داد آرزو داشت فرزندان صالحی را تربیت کند و تحویل جامعه دهد، صله‌رحم را به جا می‌آورد و همیشه به آشنایان و دوستان سر می‌زد تا جایی که می‌توانست مشکلات همه را برطرف می‌کرد در کارهای خانه کمک می‌کرد ، به فرائض و واجبات بسیار اهمیت می‌داد و نمازشان را اول وقت می‌خواند در نماز جماعت شرکت می‌کرد به حلال و حرام اهمیت می‌داد و زکات و خمس را همیشه پرداخت می‌کرد. 

شهید شمسایی در مراسم برائت از مشرکین به شهادت رسید سه روز از ایشان خبری نشد زمانی که همسرش می‌خواست به عرفات مشرف شود به وی گفته شده که شهید شمسایی زخمی شده  و به ایران منتقل شده است؛ اما وقتی به فرودگاه ایران رسیده و فرزندانش را بالباس مشکی بر تن دیده متوجه شده که همسرش شهید شده است. 

انتهای خبر/گ

  

 

 

0 نظر

ارسال نظرات