در حال بارگذاری
معاون توسعه علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد:

برآورد ۵۰ میلیارد برای توسعه بیمارستان حوادث استان

شماره خبر : 1359 - https://asreatrak.ir/short/4y96L

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه بیمارستان امام علی (ع) به عنوان تنها بیمارستان حوادث در خراسان شمالی فعالیت دارد، گفت: برای تکمیل توسعه این بیمارستان 50 میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

حسن براتی زاده در گفتگو با خبرنگارپایگاه خبری تحلیلی  «عصر اترک» دررابطه‌با طرح توسعه‌ای بیمارستان امام علی (ع) بجنورد به‌عنوان تنها بیمارستان ترومای استان خراسان شمالی توضیح داد: پروژه طرح توسعه اورژانس بیمارستان امام علی (ع) بجنورد در مردادماه سال ۱۴۰۲ آغاز شده است.

 وی ادامه داد: مساحت در نظر گرفته شده برای این پروژه یک هزار و ۱۸۱ مترمربع به‌صورت همکف ۵۲۶ مترمربع و طبقه اول ۵۴۰ مترمربع و ورودی ۱۱۵ مترمربع پیش‌بینی‌شده است.

 معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به این که مدت‌زمان پیش‌بینی‌شده برای بهره‌برداری از این پروژه ۱۸ ماه در نظر گرفته شده است، گفت: براین‌اساس مبلغ ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری توسعه بیمارستان امام علی (ع) بجنورد لحاظ شده است.

 معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: در پروژه توسعه بیمارستان امام علی (ع) بجنورد بخش‌هایی همچون پیش ورودی اورژانس، ورودی بیمارستان، اورژانس و پنج اتاق عمل برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی‌شده است

 گفتنی است که در استان خراسان شمالی بیمارستان ۹۶ تختخوابی امام علی (ع) با زیربنای بالغ بر ۹ هزار و ۶۰۰ مترمربع در سال ۱۳۷۹ به بهره‌برداری رسید درحالی‌که تعداد تخت‌های این بیمارستان به ۱۴۰ تخت افزایش پیدا و بخش‌های مختلفی به بهره‌برداری رسیده است.

 روزانه بالغ بر ۳۰۰ تا ۴۰۰ مراجعه به بیمارستان امام علی (ع) بجنورد در بخش‌های مختلف انجام می‌شود که فضای به بهره‌برداری رسیده برای این حجم از مراجعات از سایر نقاط استان در مناطق شهری و روستایی قابل پاسخگو نیست و نیاز ضروری به توسعه این فضای درمانی در استان دارد تا بتواند با گسترش فضا و نیروی درمانی و متخصص جهت ارائه خدمات بهتر به بیماران اقدام داشته باشد.

 

انتهای خبر/ رحمانی 

 

0 نظر

ارسال نظرات