در حال بارگذاری
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان خبر داد:

ایجاد 3 ناحیه صنعتی تخصصی در خراسان‌شمالی

شماره خبر : 1478 - https://asreatrak.ir/short/Vv88p

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی گفت: ایجاد سه ناحیه صنعتی تخصصی جدید در سه شهرستان استان در دست پیگیری است که به زودی وارد مرحله اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» به نقل از ایرنا، محمدعلی نوایی اظهار کرد: معدن آلبلاغ در شهرستان بام و صفی آباد یکی از ظرفیت های معدنی ارزشمند در استان است که تلاش داریم تا با ایجاد ناحیه صنعتی تخصصی سرب و روی، ارزش افزوده این معدن نصیب استان شود.


وی افزود: معدن آلبلاغ در شهرستان بام و صفی آباد سمبلی از خام فروشی ماده معدنی در خراسان شمالی است اما تلاش داریم تا با ایجاد ناحیه صنعتی تخصصی سرب و روی، زمینه های ایجاد واحدهای فرآوری سرب و روی فراهم شود.


نوایی همچنین با اشاره به پیگیری ها برای ایجاد ناحیه صنعتی خورشیدی در استان گفت: ایجاد ناحیه صنعتی خورشیدی در شهرستان های جاجرم و شیروان در دست پیگیری است و دریافت مجوزها در مراحل پایانی است.


وی افزود: تامین برق صنایع یکی از چالش های بخش تولید و صنعت در استان است از این رو برای تامین برق صنایع، بویژه صنایع مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان، ایجاد ناحیه صنعتی در دستور کار است.


مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی افزود: امید است با بهره برداری از این ناحیه های صنعتی، مشکل ناترازی برق در صنایع استان برطرف شود.


خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند، دارای ۹ شهرک و ۹ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی است.


خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست.


سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات