در حال بارگذاری
مدیر عامل پتروشیمی خراسان شمالی خبر داد:

افزایش درآمد ۲هزار میلیارد ریالی پتروشیمی خراسان شمالی

شماره خبر : 1309 - https://asreatrak.ir/short/4x9PX

مدیرعامل پتروشیمی خراسان واقع در شهرستان بجنورد گفت: درآمدهای این شرکت در چهار ماهه امسال ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از ایرنا، یوسف حسنی روز دوشنبه اظهار کرد: میزان فروش محصولات این شرکت در چهارماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش دارد به طوری که میزان فروش شرکت از ۲۳ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریال به ۲۵ هزار و ۵۰۰ میلیار د ریال رسیده است.

وی افزود: اوره با ظرفیت تولید ۴۹۵ هزار تن در سال یکی از محصولات بنیادین پتروشیمی خراسان است که بیشترین نقش را در سبد درآمدی شرکت دارد و میزان درآمد پتروشیمی خراسان از فروش این محصول در چهار ماهه ابتدایی امسال به بیش از ۲۱ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال رسیده که این رقم در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال افزایش دارد.

شرکت پتروشیمی خراسان واقع در شهرستان بجنورد بزرگترین مرکز تولید محصولات شیمیایی در شمال و شمال شرق کشور است.

این شرکت با تولید محصولاتی همچون آمونیاک، اوره و کریستال ملامین بخشی از نیاز کشاورزی و صنایع و بازارهای داخل و خارج کشور را تامین می‌کند همچنین با استفاده از فناوری‌های نوین و روش‌های خلاق و مبتکرانه ضمن حفظ کیفیت محصولات، توانمندی و تعهد کارکنان و رضایت مشتریان و ذینفعان و رعایت ایمنی، بهداشت و محیط زیست، کاهش مصرف انرژی، منابع و مواد، دارای جایگاهی مناسب در بازار اوره وکریستال ملامین صنعت پتروشیمی است.

سهولت دسترسی قطب‌های اصلی کشاورزی شمال و شمال شرق کشور و تامین بخش عمده کود شیمیایی مصرفی استان‌های شمالی و استان‌های خراسان، استان سمنان، استان سیستان و بلوچستان مجاورت با کشورهای آسیای میانه، سهولت دسترسی به خوراک، واقع بودن در مسیر خط لوله گازسراسری سرخس- نکا- بید بلند و کمک به توسعه و عمران استان‌های نوپا از جمله مزایای احداث این مجتمع تولیدی است.

طرح مجتمع پتروشیمی خراسان از سال ۱۳۷۱ آغاز و در بیش از چهار سال با صرف هزینه ۵۲۴ میلیون دلار و ۵۲۰ میلیارد ریال ساخته شد و در تیر ماه ۱۳۷۵ با حضور رئیس جمهور وقت مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای خبر 

0 نظر

ارسال نظرات