در حال بارگذاری
مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری خراسان شمالی:

پیگیر احداث ایرلاین کوچک‌مقیاس در بجنورد هستیم

شماره خبر : 1599 - https://asreatrak.ir/short/NBdbA

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی به احداث ایرلاین کوچک‌مقیاس در مرکز استان اشاره کرد و گفت: با تأمین چهار هواپیمای ۵۰ نفره در این ایرلاین می‌توان به‌صورت روزانه در استان پرواز داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک»، علی مستوفیان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اقدام برای ۱۳۰ پروژه عمرانی در حوزه گردشگری، گفت: مرمت ۶۰ اثر فرهنگی و تاریخی و اجرای ۱۷ پروژه در حوزه زیرساختی از دیگر اقدامات میراث‌فرهنگی استان است.

وی در ادامه با اشاره به جذب ۱۸ میلیارد اعتبار در حوزه مشاغل خانگی و کسب رتبه سوم استان در جذب تسهیلات تبصره ۱۸، عنوان کرد: سال گذشته ۴۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار تبصره ۱۸ صنایع‌دستی جذب شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی تصریح کرد: در سال‌های گذشته صنعتگران خراسان شمالی در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی حضور فعال داشتند.

وی با اشاره به تغییر خراسان شمالی از یک استان عبوری به یک مقصد میانی سفر، گفت: در نوروز ۱۴۰۲ رشد ۶۵ درصدی ماندگاری مسافر بیش از دو روز در استان را داشتیم.

مستوفیان پس از اشاره به ثبت صنایع سوزن‌دوزی ترکمن، دوتار و اثر تاریخی رباط قلی خراسان شمالی در فهرست میراث جهانی، تصریح کرد: احداث هتل بوتیک و فضای اقامتی باهدف جذب مسافر و اشتغال‌زایی از دیگر برنامه‌های میراث‌فرهنگی استان است.

 وی بیان داشت: اقدامات لازم برای ثبت جهانی شهر گلیم انجام شده است و بجنورد به‌زودی به‌عنوان شهر جهانی معرفی خواهد شد.

 وی فرش دوروی ترکمن را یکی از آثار فرهنگی خراسان شمالی عنوان کرد و افزود: این صنعت به ثبت ملی رسیده و به دنبال ثبت جهانی آن هستیم.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهار کرد: مشارکت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، همایش نغمه‌سرایان اهل‌سنت، نمایشگاه صنایع‌دستی و فرش بجنورد، نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و... از دیگر اقدامات میراث‌فرهنگی استان است.

 وی به احداث ایرلاین کوچک‌مقیاس در مرکز استان اشاره داشت و عنوان کرد: با تأمین چهار هواپیمای ۵۰ نفره در این ایرلاین می‌توان به‌صورت روزانه در استان پرواز داشت و به حوزه گردشگری و اقتصاد خراسان شمالی کمک بسیاری کرد.

 مستوفیان کمبود ظرفیت پروازهای فرودگاه بجنورد را دلیلی بر عدم جذب سرمایه‌گذاران عنوان کرد و افزود: این موضوع از ستاد خدمات سفر و حوزه سرمایه‌گذاری در حال پیگیری است.

وی تأکید کرد: مشکلات و کمبود پروازهای فرودگاه بجنورد، محور بجنورد به جنگل گلستان و راه‌آهن بجنورد در حوزه توسعه صنعت گردشگری و سرمایه‌گذاری بسیار تأثیرگذار است.

 انتهای خبر/ی

0 نظر

ارسال نظرات