در حال بارگذاری
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان خبر داد:

آفت‌زدایی ۱۷ هزار هکتار مزارع پنبه خراسان شمالی

شماره خبر : 1555 - https://asreatrak.ir/short/NBdmA

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال در سطح ۱۷ هزار هکتار با آفات و بیماری‌های پنبه‌زارها مبارزه شد.

به گزارش «عصر اترک» به نقل از روابط‌عمومی جهاد کشاورزی خراسان شمالی، محمد رضایی گفت: از مجموع ۱۷ هزار هکتار سطح ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار مربوط به مبارزه با کرم غوزه پنبه است که مهم‌ترین آفت این محصول را محسوب می‌شود.

 وی گفت: پنبه محصولی است که از نظر آفات و بیماری‌ها از تنوع زیادی برخوردار است و به‌نوعی تعداد عوامل خسارت‌زا باید از قبل کشت تا بعد از برداشت جلوگیری شود.

 مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین اضافه کرد: آفت کرم غوزه پنبه یکی از بیماری‌های پنبه‌زارهای استان است که در چند سال اخیر علاوه بر کاهش عملکرد باعث کاهش کیفت وش پنبه می‌شود که باید پنبه‌کاران به‌موقع با این آفت مبارزه کنند.

 رضایی گفت: نزدیک هزار و ۵۰۰ هکتار از کشتزارهای شهرستان مانه به آفت کرم غوزه آلوده است که باتوجه‌به قدرت پرواز این آفت سایر پنبه‌زارها را نیز آلوده خواهد کرد، لذا کشاورزان باتوجه‌به نظر کارشناسان سم‌پاشی‌های دوره‌ای را داشته باشند.

 وی بیان داشت: باتوجه‌به بازدیدهای از سطح مزارع و همچنین ردیابی آفات با تله‌های فرمولی به کشاورزان توصیه می‌شود مبارزه را جدی بگیرند که به همین منظور چهار دستگاه سم‌پاش در اختیار بهره‌برداران قرار گرفته است.

انتهای خبر/ رحمانی 

 

0 نظر

ارسال نظرات