در حال بارگذاری
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد:

نفوذ توده گردوخاک به خراسان شمالی

شماره خبر : 1155 - https://asreatrak.ir/short/e8A1j

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی با اشاره به اینکه از ظهر امروز شاهد نفوذ گردوخاک به استان خراسان شمالی خواهیم بود، گفت: این توده تا ظهر دوشنبه در استان تداوم دارد و کیفیت هوای استان کاهش می‌دهد.

 مظاهر عظیم‌زاده در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» دررابطه‌با آخرین وضعیت هوای استان گفت: طبق بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر دریافتی از ماهواره، امروز به‌تدریج از حوالی ظهر افزایش وزش باد، در نیمه غربی استان گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی‌شده است.

 وی ادامه داد: همچنین در جنوب شرقی استان افزایش ابر پیش‌بینی‌شده است.

 کارشناس پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی با تأکید بر این موضوع که از اوایل ظهر امروز شنبه شاهد نفوذ توده گردوخاک در خراسان شمالی خواهیم بود، اضافه کرد: این توده به‌تدریج نواحی نیمه غربی، بخش‌هایی از جنوب استان خراسان شمالی را درگیر خواهد کرد و تا اواخر شب، اکثر مناطق استان تحت‌تأثیر توده گردوخاک قرار می‌گیرند.

 وی با اشاره به اینکه توده گردوغبار تا ظهر دوشنبه در استان پیش‌بینی‌شده، گفت: براین‌اساس طی امروز ظهر تا دوشنبه ظهر شاهد کاهش کیفیت هوا به‌خصوص در نیمه غربی استان خراسان شمالی خواهیم بود.

 این کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: علاوه بر این از فردا شب بانفوذ رطوبت، افزایش ابر در استان دور از انتظار نیست که برای نوار شمالی استان بخش‌هایی از شهرستان راز و جرگلان، مانه و سملقان بارش پراکنده باران پیش‌بینی‌شده است.

 عظیم‌زاده گفت: با تشدید ناپایداری هوا طی دوشنبه‌شب برای مناطق نیمه شمالی استان در بخش‌هایی از شهرستان راز و جرگلان، مانه و سملقان بجنورد، شمال شیروان، گرمه و جاجرم، بارش باران و رگبار باران و رعدوبرق را انتظار داریم.

 وی بیان داشت: همچنین از نظر دمایی امروز با روز گذشته با کاهش یک تا دو درجه‌ای همراه خواهد بود و کماکان روز گرمی را در اغلب مناطق استان خراسان شمالی پیش‌بینی داریم و از روز دوشنبه کاهش محسوس دمای بیشینه را شاهد هستیم.

 عظیم‌زاده افزود: باتوجه‌به نفوذ توده گردوخاک روز گذشته در سطح زرد هشدار صادر شده که برای دیروز و امروز این هشدار اعتبار داشت و تا روز دوشنبه ماندگار است و برای بارش‌های دوشنبه‌شب مجدد هشدار صادر خواهد شد.

 کارشناس پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی بیان داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته بیشینه دمای بجنورد به  ۳۸ درجه سانتی‌گراد رسید که در استان خراسان شمالی اسماعیل‌آباد اسفراین با بیشینه دمای ۴۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان بوده است و امروز انتظار داریم دمای بجنورد تا ۳۷ درجه سانتی‌گراد برسد.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات