در حال بارگذاری
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان خبر داد:

رشد بی‌سابقه مصرف برق در خراسان‌شمالی

شماره خبر : 1157 - https://asreatrak.ir/short/N3aL7

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با اشاره به اینکه هفته گرمی را در استان خراسان شمالی پیش رو داریم، گفت: براین‌اساس تاکنون مصرف برق خراسان شمالی در پیک‌بار به ۲۹۹ مگاوات رسیده است.

حسن چاهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» دررابطه‌با میزان مصرف برق در استان خراسان شمالی طی روزهای گرم مردادماه سال جاری گفت: باتوجه‌به اینکه اولویت ما موضوع مدیریت مصرف به‌خصوص در فصل تابستان است، بنابراین دمای کولرها روی ۲۴ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم شود.

 وی ادامه داد: هفته پیش رو یکی از هفته‌های گرم تابستان را استان خراسان شمالی تجربه خواهد کرد به‌طوری‌که دمای برخی نقاط استان تا ۴۲ درجه سانتی‌گراد رسیده، براین‌اساس با افزایش دما باعث رشد مصرف خواهیم بود.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با اشاره به اینکه در ساعت پیک مصرف برق در کشور رقم بی‌سابقه ۷۹ هزار مگاوات را تجربه کرده است، اضافه کرد: همچنین در استان خراسان شمالی پیک‌بار در بخش توزیع ۲۹۹ مگاوات ثبت شده است.

 چاهی بیان داشت: تمام تلاش ما این است که در این شرایط گرم تابستان حفظ پایداری مستمر را برای مشترکان داشته باشیم که تاکنون با اقدامات خوبی که در سطح کشور در حوزه صنعت برق انجام شده این مهم در استان هم صورت و تمهیدات پایدار مشترکان را داشته‌ایم.

 وی با بیان اینکه ۴۶ درصد از مشترکان برق در استان خراسان شمالی به بخش خانگی و تجاری اختصاص دارد، افزود: براین‌اساس خواهشمندیم مردم همراهی داشته باشند که با مدیریت بهینه مصرف در منازل به ما کمک کنند که این روزهای گرم را پشت سر بگذاریم.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۳ هزار مشترک در خراسان شمالی که قبض برقشان صادر شده مشمول دریافت پاداش شده‌اند و مبلغ ۹۳۰ میلیون تومان پاداش برای آنها لحاظ شده است.

 چاهی گفت: همچنین پویشی تحت عنوان «باانرژی» در سطح کشور آغاز شده که تلاش ما این است که ضمن آگاهی‌بخشی جمعی در حوزه انرژی، در حوزه پویش بتوانیم مصارف مشترکان را ۱۵ درصد کاهش دهیم و علاوه بر پاداش قبوض از هدایا برخوردار شوند.

 این مسئول در انتها گفت: مشترکان ضمن همراهی همیشگی از لوازم پر مصرف برق در ساعات پیک‌بار استفاده نکنند، و در نظر داشته باشند که با نصب سایبان برای کولرها و حتی خاموش‌کردن یک لامپ اضافه می‌تواند به مدیریت بهینه مصرف کمک کند تا تأمین برق مشترکان را داشته باشیم.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات