در حال بارگذاری
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:

اجرایی‌شدن ۱۰ هزار کیلومتر فیبر نوری در کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد از شهرهای کشور پروژه فیبر نوری محقق شده که بیش از ۱۰ هزار کیلومتر فیبر نوری در کشور اجرایی شده است.

به گزارش عصر اترک، عیسی زارع‌پور، ظهر امروز در شورای اداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه فیبر نوری در راستای توسعه کسب‌وکارهای خراسان شمالی در تمام ۲۵ شهر استان بهره‌برداری شده، اظهار داشت: خراسان شمالی سومین استان کشور است که تمام شهرهای استان تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته و این افتخار بزرگی است.


وی در راستای جهاد تبیین و عملکرد شهید جمهور که کمتر مطرح شده، بیان کرد: یکی از حوزه‌هایی که از ابتدای دولت سیزدهم با جدیت پیگیری شد شبکه ملی اطلاعات بوده که مقام معظم رهبری بارها این موضوع را از دولت‌های مختلف پیگیری کرده است.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم این کار با جدیت کامل آغاز شده، گفت: شبکه ملی اطلاعات لایه‌های مختلفی دارد که برای ارائه خدمات امن برای مردم در بخش‌های مختلف در دست اجرا قرار دارد.


وی یادآور شد: در موضوع زیرساخت ارتباطی در کشور از اپراتورها تا اینترنت بین‌المللی در برخی لایه‌ها دچار اختلال بوده‌ایم و در ۱۴ استان مشکل جدی داریم که سرمایه‌گذاری نشده و سوءمدیریت‌ها باعث شد که توسعه ارتباطات به‌صورت مطلوب انجام نشده باشد.


زارع‌پور با اشاره به اجرایی‌شدن پروژه فیبر نوری در حوزه کسب‌وکارها و منازل به‌صورت گسترده در سطح کشور، گفت: شهید جمهور در راستای برخورداری تمام مردم از این قابلیت پیگیر اجرایی‌شدن آن به‌صورت شهر به شهر بودند.

وی ابراز داشت: کار بزرگی شروع شده، تمام کوچه و خیابان‌هل باید حفاری شود و شاید سختی کار باعث تأخیر در انجام این کار در دولت‌های قبلی شده باشد به‌طوری‌که به اینترنت تلفن همراه روی آورده بودند.


این مسئول بیان داشت: از این زیرساخت اساسی غفلت شده بود؛ اما باهمت دولت شهید رئیسی این باور در کشور ایجاد شد که کار شدنی است و اکنون نیز شاهد اجرایی‌شدن کار با شتاب خوبی هستیم.


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: این امکان که یک استاندارد سراسری در دنیا است، بنابراین در مرحله اول باید پوشش انجام شود، سپس انتخاب با مردم است و اپراتور مکلف‌اند در شهرهایی که پوشش انجام شده ظرف یک ماه اتصال صورت گیرد.

وی افزود: در حال حاضر در ۴۰ درصد از شهرهای کشور پروژه فیبر نوری محقق شده است که بیش از ۱۰ هزار کیلومتر فیبر نوری در کشور اجرایی شده و بر اساس برنامه‌ریزی که صورت‌گرفته تا پایان سال ۱۴۰۴ معین شده بود که این عدد به پوشش ۱۰۰ درصدی برسد.

انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات