در حال بارگذاری
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خبر داد:

ایجاد ۲ شهرک تخصصی خورشیدی در خراسان‌شمالی

مدیرعامل شرکت شهرک ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی گفت: ایجاد دو شهرک تخصصی خورشیدی در استان در دستور کار قرار گرفته که استعلام ایجاد این دو شهرک در حال انجام است.

محمدعلی نوایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصراترک اظهار کرد: تاکنون ۹ شهرک صنعتی، ۹ ناحیه صنعتی همچنین یک ناحیه ویژه اقتصادی در استان ایجاد و فعال شده‌اند. 
وی همچنین عنوان کرد: در شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز ایجاد دو ناحیه صنعتی خَرق و سنخواست مصوب شد که در حال حاضر جانمایی زمین برای ایجاد این دو ناحیه صنعتی در حال انجام است. 
افزون بر این، مدیرعامل شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی اعلام کرد: تفاهم‌نامه ایجاد دو شهرک تخصصی خورشیدی در استان به مساحت ۲۰۰ هکتار در شهرستان جاجرم و ۵۰ هکتار در شهرستان شیروان منعقد شد. 
وی افزود: استعلام ایجاد این دو شهرک در دستور کار قرار گرفته است. 
علاوه بر این، نوایی از جانمایی ۱۰ هکتار زمین در منطقه ویژه اقتصادی برای ایجاد شهرک فن آوری انجام شده که این زمین به پارک علم و فناوری استان بابت احداث این شهرک واگذار شده است. 
وی همچنین اشاره کرد: طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به مساحت ۲۰۰ هکتار زمین به وسعت شهرک‌های صنعتی استان اضافه شد. 
مدیرعامل شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخن خود درباره توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی نیز اظهار کرد: در سفر دولت سیزدهم به استان اختصاص ۵۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد پست‌های برق و تصفیه‌خانه فاضلاب برای شهرک‌های صنعتی استان مصوب شد و تخصیص یافت. 
وی اعلام کرد: به زودی پست برق شهرک صنعتی شیروان با صرف ۶۶ میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد. 
نوایی همچنین افزود: تا سال آینده پست برق شهرک صنعتی گرمه نیز به بهره‌برداری خواهد رسید که در حال حاضر ۷٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پست برق منطقه ویژه اقتصادی مرکز استان به ۱۵ درصد پیشرفت و پیشرفت فیزیکی شهرک صنعتی فاروج نیز به ۲۵ درصد پیشرفت رسیده‌اند. 
مدیرعامل شرکت شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان شمالی درباره احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی شیروان نیز بیان کرد: در حال حاضر احداث این تصفیه خانه به ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است که در صورت اختصاص به موقع اعتبار، این طرح تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. 
علاوه بر این، وی گفت: فیبرنوری شهرک‌های صنعتی بجنورد، اسفراین و سیساب اجرایی شدند. 
نوایی همچنین بیان کرد: در سال ۱۴٠۱، ۱٠ واحد کارگاهی در شهرک صنعتی شیروان، ۶ واحد کارگاهی در شهر صنعتی بیدک، ۱٠ واحد کارگاهی در شهرک صنعتی اسفراین و سه واحد کارگاهی در شهرک صنعتی فاروج ایجاد شد که این واحدها به متقاضیان ایجاد واحدهای کارگاهی دانش بنیان اجاره داده شده‌اند.
 
انتهای خبر/قهرمانی

0 نظر

ارسال نظرات