در حال بارگذاری
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان خبر داد:

فروش ۵ میلیاردی صنایع‌دستی در نمایشگاه سراسری خراسان‌شمالی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: در دهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی خراسان شمالی هنرمندان و غرفه‌داران شرکت‌کننده در این نمایشگاه موفق به فروش ۵ میلیارد و ۲۳۲ میلیون تومان صنایع‌دستی شدند.

به گزارش عصر اترک به نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی مستوفیان با اشاره به اینکه این نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی به مدت پنج‌روز از ۳۰ خرداد تا ۳ تیرماه ادامه داشت، بیان کرد: این نمایشگاه در محل منطقه نمونه گردشگری ملی بش قارداش در شهرستان بجنورد گشایش یافت.

وی ادامه داد: در حال حاضر در این بازارچه‌های نوروزی بیش از ۲۲۰ غرفه صنایع‌دستی فعال است. 

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به اینکه صنعتگران ۳۱ استان کشور در این نمایشگاه حضور داشتند، افزود: در این نمایشگاه ۱۸۰ غرفه برپا شد که ۱۲۵ غرفه در اختیار صنعتگران و هنرمندان استان‌های مختلف و ۵۵ غرفه در اختیار صنعتگران خراسان شمالی قرار گرفت. 

وی گفت: برپایی تور بجنورد گردی برای صنعتگران غیربومی، اجرای موسیقی سنتی برپایی هفت سیاه‌چادر و یک اوبه ترکمن نیز در این نمایشگاه برنامه‌ریزی شد. 

مستوفیان در پایان خاطرنشان کرد: صنعتگران محصولات صنایع‌دستی در گروه‌هایی از جمله منسوجات سنتی، دست‌بافت‌های داری، سنگی، چوبی و حصیری، آبگینه، فلزی، رودوزی‌های سنتی، محصولات دستی چرمی و سفال و سرامیک و... در نمایشگاه صنایع‌دستی عرضه کردند.

انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات