در حال بارگذاری
امام‌جمعه فاروج:

حضور مردم در صحنه ضامن بقای انقلاب است

امام‌جمعه فاروج گفت: از صدر انقلاب تا کنون بقای انقلاب به‌واسطه حضور مردم در صحنه است و اکنون نیز بستگی به همین حضور مردم در صحنه‌های انقلاب دارد.



حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سویدانلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک در فاروج اظهارکرد: اگر انقلاب ما به پیروزی رسید به‌واسطه حضور مردم در کنار امام خمینی رحمت‌الله علیه بود و از صدر انقلاب تا کنون نیز بقای انقلاب به‌خاطر حضور مردم در صحنه است و اکنون نیز بستگی به همین حضور مردم در صحنه‌های انقلاب دارد.

وی افزود: یکی از همین صحنه‌هایی که به‌واسطه حضور مردم تضمینی است برای انقلاب و کشور، شرکت در انتخابات از جمله انتخابات ریاست‌جمهوری است.  

امام‌جمعه فاروج گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران انتخابات و حضور مردم و مشارکت مردم در سرنوشت خودشان است.

سویدانلو اظهار داشت: حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی باعث اقتدار نظام جمهوری اسلامی و استحکام نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور حداکثری و مشارکت مردم در انتخابات باعث ایجاد تحول در مدیریت نظام شده و چرخش نخبگانی در مدیریت نظام ایجاد کرده و شرایطی به وجود می‌آورد تا مدیریت در دست یک فرد یا گروه خاصی نگیرد قرار نگیرد و همه نخبگان می‌توانند از طریق شرکت در انتخابات در مدیریت نظام جمهوری اسلامی ایران دخیل باشند.

امام‌جمعه فاروج همچنین افزود: به‌خاطر اهمیت همین مسئله هم مراجع تقلید و در رأس آنها مقام معظم رهبری می‌فرماید حضور در انتخابات، واجب است، تکلیف است، تکلیف شرعی و فریضه است.  

سویدانلو گفت: هر رأی از مردم در انتخابات در واقع لبیک به راه شهیدان است و هر رأی در این مسیر به‌مثابه تیری است به قلب دنیای استکبار، دشمنان این مردم و دشمنان این نظام؛ لذا شرکت در انتخابات اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد و به همین خاطر فرموده‌اند که شرکت در انتخابات واجب شرعی است و ما نیز در قبال حضور در پای صندوق‌های رأی مسئولیم.

وی با اشاره به غدیر خم و تأثیر مردم در خلافت امام علی علیه‌السلام اظهار داشت: امیرالمؤمنین فرموده‌اند اگر حضور مردم نبود من خلافت را قبول نمی‌کردم؛ حضور مردم باعث شد که امیرالمؤمنین ۵ سال خلافت کنند و در باره بقیه ائمه نیز چون مردم حاضر نبودند امامان ما در غربت و سخت‌ترین شرایط زندگی کردند و امام‌زمان(عج) نیز به‌خاطر عدم حضور مردم در پس پرده غیبت است.
انتهای پیام/م. شادکام

0 نظر

ارسال نظرات