در حال بارگذاری
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خبر داد:

خرید تضمینی ۴۴هزار تُن گندم در خراسان‌شمالی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خراسان شمالی گفت: کشاورزان استان از آغاز خرید گندم تاکنون ۴۴ هزار و ۵۳۹ تن گندم مازاد بر مصرف خود را به سیلوها و مراکز خرید تحویل داده‌اند

به گزارش عصر اترک به نقل از روابط‌عمومی غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی احمد نامور با بیان اینکه ارزش گندم‌های خریداری شده بیش از ۷۸۵ میلیارد تومان است، گفت: تاکنون از وجوه گندم خریداری شده به‌حساب کشاورزان استان واریز نشده است.

وی ادامه داد: فرایند پرداخت وجه گندم خریداری شده همانند سال‌های گذشته از سوی دولت تعیین و پس از تأمین منابع مالی به‌حساب کشاورزان واریز می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گفت: مراکز خرید استان ملزم به ارائه فهرست روزانه به بانک عامل هستند تا به‌محض تأمین منابع مالی وجه گندم خریداری شده به‌حساب کشاورزان واریز شود.

به گفته نامور تاکنون ۷ هزار و ۲۲۳ محموله گندم از ۲ هزار و ۹۱۱ کشاورز استان به قیمت تضمینی خریداری شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۶ مرکز خرید در استان فعال است وبا افزایش برداشت گندم طی هفته جاری ۱۰ مرکز دیگر نیز فعال می‌شود و کشاورزان همه‌روزه می‌توانند از ساعت شش صبح تا ۶ عصر نسبت به تحویل محصولات خود به این مراکز اقدام کنند.

نامور بیان داشت: نرخ خرید تضمینی گندم امسال به‌ازای هر کیلوگرم از این محصول ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شد و دولت تلاش دارد تا وجوه مربوط به خرید گندم در کوتاه‌ترین زمان به‌حساب این کشاورزان واریز شود.

وی ابراز داشت: امسال سطح زیر کشت گندم دیم در خراسان شمالی ۹۶ هزار و ۵۰۰ هکتار و گندم آبی ۴۶ هزار و ۲۴۰ هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود، گندم‌کاران استان بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول خود را به دولت تحویل دهند.

انتهای خبر/ رحمانی

0 نظر

ارسال نظرات