در حال بارگذاری
معاون آمار جمعیت ثبت احوال استان خبر داد:

کاهش ۱۲ درصدی ولادت‌ در خراسان شمالی

شماره خبر : 2269 - https://asreatrak.ir/short/Vv81k

معاون فناوری و آمار جمعیت ثبت احوال خراسان شمالی به کاهش ۱۱/۸ درصدی میزان ولادت‌ها در استان اشاره کرد و گفت: تعداد ولادت‌ها نیمه نخست سال گذشته ۶ هزار و ۷۰۰ مورد بوده که امسال به ۵ هزار و ۹۱۲ مورد رسیده است.

مرتضی  پورجعفر دوین، در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» گفت: بر اساس آخرین آمار ثبت شده جمعیت کل استان خراسان شمالی تاکنون یک میلیون و ۱۴ هزار و ۲۸ نفر بوده است.

 وی ادامه داد: از تعداد کل جمعیت خراسان شمالی ۵۱۲ هزار و ۲۲۸ نفر را مردان و ۵۰۱ هزار و ۸۰۰ نفر را زنان به خود اختصاص داده‌اند.

 معاون فناوری و آمار جمعیت ثبت احوال خراسان شمالی افزود: از آمار جمعیتی خراسان شمالی ۶۲۲ هزار و ۳۲۵ نفر شهری و ۳۹۱ هزار و ۷۰۳ نفر روستایی هستند.

این کارشناس با اشاره به اینکه طی نیمه نخست امسال در خراسان شمالی تعداد ۵ هزار و ۹۱۲ مورد ولادت ثبت شده، گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۶۴ مورد را نوزادان پسر و ۲ هزار و ۸۴۸ مورد را نوزادان دختر تشکیل می‌دهند.

پورجعفر دوین ابراز داشت: نسبت جنسی ولادت‌ها در خراسان شمالی معادل ۱۰۸ است و این یعنی به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۸ پسر هستند.

 وی یادآور شد: طی ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳ در اسفراین ۵۸۱ مورد، بام و صفی‌آباد ۶۲ مورد، بجنورد ۳ هزار و ۶۲۱ مورد، جاجرم ۱۵۶ مورد، راز و جرگلان ۱۳۳ مورد، سملقان ۳۱۱ مورد، شیروان ۷۵۲ مورد، فاروج ۱۴۵ مورد، گرمه ۱۵۱ مورد ولادت بوده است.

 این مسئول خاطرنشان کرد: بخش زیادی از آمار ثبت شده ولادت‌ها در بجنورد مربوط به شهرستان راز و جرگلان است.

 پورجعفر دوین به کاهش ۱۱/۸ درصدی میزان ولادت در مقایسه مدت مشابه ولادت طی امسال با ۶ ماه نخست سال گذشته اشاره کرد و گفت: بر این اساس تعداد ولادت‌ها نیمه نخست سال گذشته ۶ هزار و ۷۰۰ مورد بوده که امسال این تعداد به ۵ هزار و ۹۱۲ مورد رسیده است.

 این کارشناس اضافه کرد: این رقم کاهشی ولادت‌ها می‌تواند به این دلیل باشد که جمعیت واجدالشرایط فرزندآوری در استان رو به کاهش است و از سن باروری عبور کرده‌اند و بر این اساس میزان ولادت‌ها از این رقم نیز می‌تواند کاهش بیشتری پیدا کند.

 معاون فناوری و آمار جمعیت ثبت احوال خراسان شمالی با اشاره به اینکه ولادت‌ها در گروه سنی مادران ۳۰ تا ۳۴ ساله با رقم یک هزار و ۴۶۷ مورد بیشترین میزان ولادت‌ها را دارد، افزود: همچنین گروه سنی مادران ۲۵ تا ۲۹ ساله یک هزار و ۴۴۶ مورد، مادران ۲۰ تا ۲۴ ساله یک هزار و ۱۶۶ مورد، مادران ۳۵ تا ۳۹ ساله ۹۹۰ مورد، مادران بالای ۴۰ سال ۳۰۱ مورد و گروه سنی مادران زیر ۲۰ سال ۵۳۴ مورد بوده است.

 

 مصاحبه از آرزو رحمانی

 انتهای خبر/

0 نظر

ارسال نظرات