در حال بارگذاری
رئیس شورای شهر جاجرم:

المان‌های شهرى سرمایه‌های شهر هستند

شماره خبر : 2237 - https://asreatrak.ir/short/VbrMR

رئیس شورای شهر جاجرم با تاکید بر اینکه المان‌های شهرى سرمایه‌های هر شهر هستند، گفت: عده‌اى با تخريب و شكستن اموال عمومى چهره نامناسبی را در شهر ايجاد مى‌كنند و امتيازهاى شهر را به لحاظ جـاذبه‌هـاى گردشگرى كاهش می‌دهند.

ابراهیم اخوان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» در جاجرم گفت: شهر زیبا ساختنی است و توسعه شهری محقق نمی‌شود جز با مشارکت آحاد جامعه و اقشار مختلف که با برنامه‌ریزی‌هایی که در مجموعه شورای اسلامی شهر در حوزه‌های عمرانی، فرهنگی و اقتصادی صورت می‌گیرد، می‌توان گامی در راستای تحقق مطالبات مردمی برداشت.

این مسئول اظهار کرد: مطالباتی که شهروندان جاجرمی در فضاهای مختلف حقیقی و مجازی از مجموعه داشته‌اند در سنوات گذشته، سعی بر آن شده تا بخش زیادی از آن انجام شود.

وی گفت: در ادامه نیز با حضور در فضاهای عمومی و مجازی خواسته‌ها و نیازها احصا شده است و با قید اولویت در تصویب بودجه شهرداری لحاظ شده لذا در مجموعه مدیریت شهری تلاش ما بر این است تا دستیابی به شهر توسعه یافته مبتنی بر اصول نوین شهرسازی و معماری با رویکرد مطالبات مردمی را در اولویت قرار دهیم و بر مبنای آن حرکت کنیم.

وی با اشاره به تخریب المان‌های سطح شهر ادامه داد: برخی افراد به دلایل مختلف دست به تخریب این المان‌ها زده و علاوه بر هدر دادن سرمایه‌های شهر و شهروندان چهره شهر را نازیبا می‌کنند.

اخوان ابراز داشت: تمام المان‌ها و دیگر تجهیزات که در راستای زیباسازی شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد از محل عوارضات پرداخته شده خود مردم است که توسط شهرداری اجرا می‌شود بنا بر این می‌طلبد همانطور که از وسایل شخصی خود محافظت می‌کنیم از اموال شهری نیز مراقبت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تصریح کرد. تخریب اموال عمومی همواره در ایران نیز چالش بیشتر شهرها بوده و تنها راه‌حل این است که هر شهروند در هر منطقه‌ای که زندگی می‌کند باید احساس تعلق خاطر به وسایل عمومی شهرش داشته باشد و این امر باعث جلوگیری از تخریب اموال عمومی می‌شود و فرهنگ‌سازی باید به گونه‌ای باشد که هر شهروند این مسئله را وظیفه و دغدغه خود بداند که اگر شاهد صحنه تخریب اموال عمومی شهر بود نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نباشد.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از خدمات عمومی شهرداری توسط عده‌ای از افراد تخریب شده و یا سرقت می‌رود گفت: برخى به دلایل مختلف دست به تخريب اين المان‌ها زده و علاوه بر هدر دادن سرمايه‌های شهر و شهروندان چهره شهر را نازيبا می‌كنند كه اين المان‌های تخريب شده شامل المان‌هاى نوروزی، تونل نورى پارک شهر، بال فرشته قاب عكس، دیواره سنتی تقاطع ۱۵خرداد دیواره سنتی تقاطع مطهرى، المان۱۴۰۳، كابل‌ها و ديگر المان‌ها است.

اخوان خاطرنشان كرد: المان‌های شهرى از جمله سرمایه‌های موجود در هر شهر است كه عموما توسط شهردارى‌ها ايجاد و با هدف ارتقاى سطح كيفى و كمى زندگى شهرنشينى و زيبايى بصرى و جلوه شهرى در اختيار شهروندان قرار می‌گيرد، اما در اين ميان عده‌اى با تخريب و شكستن اموال عمومى چهره نامناسبی را در شهر ايجاد مى‌كنند و امتيازهاى شهر را به لحاظ جـاذبه‌هـاى گردشگرى كاهش می‌دهند.

اين مسئول تصريح كرد: هزينه‌هايى كه صـرف احداث المان‌ها و فضاهای عمومى شهر شده، بـرای آرامش و آسايش شهروندان است و همه شهروندان مسئولند تا از ضرر و زيان به بيت‌المال جلوگيرى كنند و با توجه به اينكه اعتبار لازم برای ساخت اين نمادها از بودجه شهردارى و به صورت مستقیم از محل درآمدهای مردمى تامين مى‌شود اين افراد بی‌مسئوليت با تخريب نمادها در واقع به سرمايه‌هاى مردمى و عموم شهروندان جاجرمى خسارت ﺯده‌اند و كار آنها از سوی مردم نيز قطعا غيراخلاقى و ناپسند تلقی می‌شود بنابراين نياز است توجه بيشتری از سوى مسئولان مربوطه صورت پذيرد.

 

انتهای خبر/م

0 نظر

ارسال نظرات