دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۳۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۲/۰۶ - ساعت ۱۱:۳۲
رئیس اتحادیه مرغ فروشان بجنورد خبر داد:

کاهش تدریجی قیمت مرغ در روزهای آینده

رئیس اتحادیه مرغ فروشان بجنورد از ایجاد تعادل در بازار مرغ در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت مرغ در سطح فروشگاه های استان بین 7 هزار و 700 تومان تا 8 هزار و 200 تومان است.
کاهش تدریجی قیمت مرغ در روزهای آینده,قیمت مرغ+ کاهش قیمت + جوجه ریزی+ اترک نیوز
حسین قاسم زاده، رئیس اتحادیه مرغ فروشان بجنورد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی اترک نیوز، علت این اختلاف قیمت ها را توزیع مرغ توسط عمده فروشان به صورت خرد و توزیع در خرده فروشی ها اعلام کرد .
وی اظهار کرد: توزیع کنندگان عمده و جزئی هر کیلو گرم مرغ را به قیمت 7 هزار و 500 تومان دریافت می کنند و مجازند با 10 درصد سود عرضه کنند که با این وجود هیچ گونه گرانفروشی انجام نشده است .
قاسم زاده با تاکید بر اینکه قیمت مرغ طی روزهای آینده روند نزولی خواهد داشت،گفت: پیش بینی می کنیم در ایام نزدیک به عید نوروز و روزهای پایانی سال قیمت مرغ به 7 هزار تا 7 هزار و 500 تومان برسد.
رئیس اتحادیه مرغ فروشان بجنورد گفت: ذخایر مرغ منجمد در استان به حدی است که هیچ نگرانی برای تامین نیاز مردم حتی تا پس از ایام عید، وجود ندارد.
قاسم زاده اظهار کرد: بازار مرغ همواره تابع عرضه و تقاضاست که در شرایط فعلی نه به دلیل کاهش و کمبود عرضه بلکه به علت افزایش تقاضای برای این محصول بعد از ایام محرم و صفر بازار با نوساناتی مواجه شد.
وی افزود: طی ماه های گذشته به دلیل افرایش تولید، قیمت مرغ به حدی پایین آمد که به ضرر تولیدکنندگان بود بنابراین جهاد کشاورزی و سازمان صنعت و معدن اقدام به جمع آوری مرغ های مازاد و ذخیره سازی در سردخانه کردند و همچنین تولید کنندگان نیز از جوجه ریزی خوداری کردند.
وی اضافه کرد : این کاهش تولید و کاهش عرضه باعث شد تا قیمت مرغ افزایش پیدا کرده به طوری که به 8 هزار و 500 تومان هم رسید.
قاسم زاده تاکید کرد: هم اکنون مرغ منجمد با 2 هزار تومان اختلاف قیمت با مرغ گرم در بازار عرضه می شود که اگر شهروندان از این مرغ ها خریداری کنند روند متعادل شدن قیمت مرغ در بازار با سرعت بیشتری انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه استقبال از مرغ منجمد در شهرستان بجنورد خوب نیست در حالی که این محصولات نیز تحت نظر دامپزشکی و با شرایط بهداشتی کامل ذخیره سازی می شود.
انتهای پیام/
 
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک