چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ساعت ۲۱:۱۷
مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی:

۴۲ طرح راه‌سازی روستایی خراسان‌شمالی در حال اجرا است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی گفت: ۴۲ طرح راهسازی در محورهای روستایی استان با قرارداد بیش‌از ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.
۴۲ طرح راه‌سازی روستایی خراسان‌شمالی در حال اجرا است,

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصراترک به نقل از ایرنا، محمد مشتری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی  اظهار کرد: طول این طرح های راهسازی ۲۷۹.۳ کیلومتر است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۱۶۳ روستای استان راه آسفالته ندارد افزود: ۲۶۹ کیلومتر راه در محورهای روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان باید آسفالت شود که در این زمینه بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آسفالت راه تمامی روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان در سفر دولت به استان مصوب شد و تلاش می شود تا به اجرای این طرح ها سرعت داده شود.

وی درباره اقدامات انجام شده در سال گذشته در زمینه ساخت راه در محورهای روستایی استان افزود: ۵۳ کیلومتر راه روستایی با ۲ هزار و ۱۲۲ میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته احداث و آسفالت و ۱۴۳ کیلومتر راه روستایی و فرعی با هزار و ۶۶۳ میلیارد ریال اعتبار بهسازی و روکش آسفالت شد.

مشتری خاطرنشان کرد: میزان ساخت، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل ۳۷ درصد افزایش دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۷۳۷ خانوار روستایی استان در سال گذشته از راه آسفالته بهره مند شدند.

به گزارش عصراترک، استان خراسان شمالی حدود ۶ هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود چهار هزار و ۶۵۲ کیلومتر آن راه روستایی و مابقی را راه های اصلی است که حدود ۱۸۵ کیلومتر آن را بزرگراه تشکیل می دهد.

میزان بهره مندی روستاهای این استان از راه مناسب به لحاظ طول راه های آسفالت شده ۴۷.۴ درصد و در کشور ۵۵.۱ درصد گزارش شده و بر این اساس خراسان شمالی در این شاخص ۷.۷ درصد از میانگین کشوری پایین تر است.

خراسان شمالی در زمینه بهره مندی روستاییان از راه مناسب در رده ۲۷ استان های کشور قرار دارد.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک