چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس فرهنگی | کد خبر: ۳۷۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۰۱/۱۶ - ساعت ۱۴:۴
در گفت و گو با اترک نیوز اعلام شد:

دست بافته های داری؛ بیشترین فروش صنایع دستی استان در نوروز ۹۴

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: دست بافته های داری خراسان شمالی در بازارچه های صنایع دستی استان طی تعطیلات نوروز 94 مورد استقبال عموم گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفت و در میان آنان بیشترین فروش را داشت.
دست بافته های داری؛  بیشترین فروش صنایع دستی استان در نوروز 94,دستبافته های داری+ صنایع دستی+حسینیه جاجرمی+ بجنورد
علی عابدی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی اترک نیوز با بیان اینکه در نوروز 94، 161 غرفه در 10 نقطه استان برای عرضه و فروش صنایع دستی استان برپا شد، اظهار کرد: طی این مدت با استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از این بازارچه ها بیش از 410 میلیون تومان از تولیدات صنایع دستی استان به فروش رسید.
عابدی با اعلام اینکه بیشترین فروش از این محصولات در بازارچه صنایع دستی باباامان بوده است، افزود: دست بافته های داری، محصولات پارچه بافی، تولیدات چرم دوزی سنتی، تابلوهای معرق و رودوزی سنتی به ترتیب بیشترین فروش را داشته اند.
وی همچنین به خانه صنایع دستی شهر بجنورد واقع در بنای تاریخی حسینیه جاجرمی ها نیز اشاره کرد و گفت: در این بازارچه نیز پنج میلیون تومان از تولیدات صنایع دستی استان به فروش رسید.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: با فعال سازی خانه صنایع دستی شهر بجنورد در حسینیه جاجرمی ها، دست واسطه ها از بازار صنایع دستی کوتاه شده است و تولیدات به صورت زنده از تولید به مصرف به نمایش و فروش گذاشته می شوند.
انتهای پیام/ق
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک