سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۳۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۸۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۰۱/۱۴ - ساعت ۱۲:۲۹
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی:

۷۶ مجوز برداشت آب برای فعالیت‌های تولیدی در خراسان شمالی صادر شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی اعلام کرد: ۷۶ مجوز برداشت از منابع آب برای فعالیت‌های تولیدی در سال ۱۴۰۲ در راستای تحقق شعار سال و رشد تولید در استان صادر شده است.
۷۶ مجوز برداشت آب برای فعالیت‌های تولیدی در خراسان شمالی صادر شد,خراسان شمالی، بجنورد، آب منطقه ای، آب

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر اترک» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، سید عقیل مرتضوی گفت: با صدور این مجوزها، اجازه برداشت سالانه بیش از ۵۰۰ هزار مترمکعب آب برای فعالیت‌های تولیدی در استان داده شده است.

 او توضیح داد: مجوز برداشت ۵۴ درصد منابع تخصیصی در سال گذشته با حجم بیش از ۲۷۲ هزار مترمکعب در سال برای تأمین آب موردنیاز کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی، ۱۵ درصد منابع برای مراکز پرورش دام و طیور، حدود چهار درصد برای گلخانه و کشت گیاهان دارویی و ۲۷ درصد منابع نیز برای خدمات و سایر مصارف اختصاص‌یافته است.

 وی با اشاره به محدودیت منابع آب خراسان شمالی باتوجه‌به تداوم خشکسالی و کم‌بارشی در این استان، بر ضرورت استفاده بهینه از منابع آب موجود تأکید کرد و گفت: مخازن آب زیرزمینی این استان سالانه بین ۶۵ تا ۹۵ میلیون مترمکعب کسری دارند و به عبارتی این میزان بیش از مقدار تغذیه آبخوان‌ها (بارندگی‌های مؤثر) از این منابع در سال برداشت می‌شود.

 مهندس مرتضوی تصریح کرد: حجم تجمیعی کسری مخازن آب زیرزمینی استان طی چند دهه اخیر به بیش از دو میلیارد مترمکعب رسیده است و این وضعیت، ضرورت بیش‌ازپیش عزم عمومی برای تعادل بخشی منابع و مصارف آب استان را خاطرنشان می‌کند.

انتهای خبر/ص

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک