چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۳۰/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۸/۰۸ - ساعت ۸:۵۰
نیمه نخست امسال؛

افزون بر ۶۰ درصد زایمان‌های خراسان‌شمالی با روش طبیعی انجام شد

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: ۶۰.۲۴ درصد زایمان‌های مادران باردار استان در ۶ ماهه نخست امسال با هدف فرزندآوری ایمن با روش طبیعی انجام شد.
افزون بر ۶۰ درصد زایمان‌های خراسان‌شمالی با روش طبیعی انجام شد,خراسان شمالی+بجنورد+زایمان طبیعی+سزارین+عبدالله کبریایی+دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، عبدالله کبریایی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی، اظهار کرد: پنج هزار و ۵۴۹ زایمان در ۶ ماهه نخست امسال در بیمارستان‌های استان انجام شده است که از این تعداد سه هزار و ۳۴۲ مادر باردار زایمان طبیعی داشتند. 

وی افزود: دو هزار و ۲۰۷ مادر باردار استان نیز زایمان به روش سزارین داشتند. 

کبریایی با اشاره به پایین بودن میزان سزارین در استان، گفت: سزارین در خراسان شمالی ۱۶ درصد کمتر از میانگین کشوری است. 

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی ادامه داد: همچنین سزارین نخست‌زا در استان ۴۰.۵۶ درصد و این رقم در کشور ۶۰.۴۹ درصد است. 

کبریایی خاطرنشان کرد: بی‌تردید پایین بودن میزان سزارین در استان به آموزش‌های دانشگاه علوم پزشکی، فرهنگ‌سازی و ترغیب مادران برای زایمان طبیعی بر می‌گردد. 

وی در خصوص عوارض زایمان به روش سزارین، گفت: عفونت‌های مثانه، رحم و آسیب سیستم ادراری از عوارضی است که می‌تواند بعد از انجام سزارین، مادر را تهدید کند. 

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی تصریح کرد: همچنین سزارین ممکن است در بارداری‌های بعدی مشکلاتی مثل سخت جدا شدن جفت از رحم ایجاد کند. 

خراسان شمالی در میزان ناباروری، جزو استان‌های با خطر متوسط قرار دارد، به گونه‌ای که نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است.

این استان دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت‌رسانی می‌کنند. 

در این استان یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک