چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۹۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۱۸ - ساعت ۱۲:۳۱
سرپرست اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی خبر داد:

تولد ۱۶۴۰ نوزاد در خراسان شمالی با زایمان طبیعی

سرپرست اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به تولد هزار و ۶۴۰ نوزاد با زایمان طبیعی طی سال جاری، گفت: زایمان طبیعی مزایای بی‌شماری برای مادر و کودک دارد.
تولد ۱۶۴۰ نوزاد در خراسان شمالی با زایمان طبیعی,خراسان شمالی+بجنورد+زهرا مویدی+زایمان طبیعی+تولد نوزاد+دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش عصر اترک، زهرا مویدی اظهار داشت: در ۳ ماه نخست امسال هزار و ۶۴۰ زایمان طبیعی در بیمارستان‌های تابعه خراسان شمالی ثبت شده است.

سرپرست اداره مامایی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: ۷۳. ۶۷ درصد این زایمان‌ها بی‌درد، به صورت دارویی و غیردارویی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه ترویج زایمان طبیعی از اهداف مهم دانشگاه علوم پزشکی است، خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های دانشگاه همواره پیشرو در زمینه ترویج زایمان طبیعی بدون درد هستند.

مویدی با بیان اشاره به اینکه زایمان طبیعی مزایای زیادی دارد اما درد آن موجب خودداری مادران از آن می‌شود، اضافه کرد: ترویج زایمان طبیعی بدون درد موجب تجدید نظر مادران نسبت به زایمان طبیعی می‌شود که این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی و آموزش در دوران بارداری است.
 

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک