دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۵/۲۴ - ساعت ۱۷:۱۹
مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

افزون بر ۴ میلیون جوجه‌ریزی در خراسان‌شمالی انجام شد

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: چهار میلیون و ۳۸۳ هزار قطعه جوجه ریزی از ابتدای سال جاری تاکنون در مرغداری‌های این استان انجام شد.
افزون بر ۴ میلیون جوجه‌ریزی در خراسان‌شمالی انجام شد,خراسان شمالی+بجنورد+جوجه ریزی+علیرضا صادق+جهاد کشاورزی

به گزارش عصر اترک به نقل از ایرنا، علیرضا صادق مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در راستای تامین گوشت مرغ کشور کشتار ۱۳۰ میلیون قطعه مرغ در ماه را برای فصل تابستان برنامه‌ریزی و برای هر استان سهمیه‌ای مشخص کرده است.

وی یادآور شد: یک میلیون و ۷۲ هزار قطعه جوجه‌ریزی از سوی وزارت جهاد کشاورزی در ماه برای خراسان شمالی برنامه‌ریزی شده که در تیرماه و مردادماه سال جاری این میزان تعهد جوجه ریزی تحقق یافته است.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: خراسان شمالی با ۱۳۵ درصد جوجه ریزی در چهار ماهه نخست سال جاری رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داد و این آمار تا ۱۶ مردادماه باید ۵۳۶ هزار قطعه برسد.

وی ادامه داد: زنجان و همدان به ترتیب رتبه اول و دوم جوجه ریزی را در کشور کسب کردند.

اکنون ۱۱۷ واحد پرورش مرغ در استان وجود دارد ظرفیت تولید سالانه مرغداری‌های این استان ۲۲ هزار تُن است و مصرف سالانه گوشت مرغ در این استان حدود ۲۸ هزار تُن است که از این میزان ۶ هزار تُن از سایر استان‌ها تامین می‌شود.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک