دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۶۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۹/۲۱ - ساعت ۸:۶
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبر داد:

کمبود سردخانه در خراسان شمالی برای محصول‌های باغی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: انگور کلاهداری خراسان شمالی با نام انگور شاهرود در کشور به فروش می‌رسد.
کمبود سردخانه در خراسان شمالی برای محصول‌های باغی,خراسان شمالی+بجنورد+سردخانه+محصولات باغی+صفدر صفدری+جهاد کشاورزی

به گزارش عصراترک به نقل از ایسنا، صفدر صفدری مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، با اشاره به اینکه سالانه در این استان ۲۲۰ هزار تن محصول باغی تولید می‌شود، اظهار کرد: بیشترین محصول تولیدی، انگور است چون سطح تاکستان‌های این استان بیشتر از باغ‌های دیگر است. 

وی با بیان اینکه به‌دنبال تکمیل زنجیره ارزش تولید محصولات باغی در استان هستیم، ادامه داد: در حوزه انگور کشمشی و سلطانی تقریبا زنجیره ارزش تکمیل شده و واحدهای تولید شیره انگور، کشمش و بسته‌بندی ایجاد شده است. 

صفدری با اشاره به اینکه در این استان حدود ۱۸۰ تن انگور کلاهداری تولید می‌شود، گفت: بیشتر انگور تولیدی کلاهداری یا باید صادر شود یا در سردخانه‌ها ذخیره‌سازی و سپس به مروز زمان در بازار توزیع شود؛ اما از آنجا که ظرفیت سردخانه‌ها برای ذخیره محصولات باغی به اندازه کافی نیست و سردخانه‌داران نیز آگاهی کافی درباره شیوه نگهداری این محصول ندارند، بیشتر محصول در سردخانه‌های شاهرود در استان سمنان ذخیره می‌شود و در زمان‌هایی مانند شب یلدا با نام انگور شاهرود توزیع می‌شود. 

وی بیان کرد: پسته یکی دیگر از محصولات تولیدی در این استان است که ارزش افزوده بالایی دارد و ترمینال‌های پسته یکی از مکان‌هایی است که خشک کردن و فرآوری آن انجام می‌شود. در این استان، هفت ترمینال پسته فعال است، اما هنوز به ایجاد واحدهای دیگر نیاز است. 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی به تولید گیاهان دارویی اشاره کرد و ادامه داد: خراسان شمالی یکی از مناطق مستعد تولید گیاهان دارویی در کشور است؛ زیره و زعفران از جمله گیاهان دارویی است که در این منطقه تولید می‌شود و واحدهای خشک‌کن و بسته‌بندی زعفران در استان ایجاد شده است. 

وی تأکید کرد: در این استان علاوه بر ایجاد سردخانه و واحدهای فرآوری باید واحدهای بسته‌بندی طبق سلیقه مشتری‌ها در دیگر کشورها برای صادرات ایجاد شود.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک