سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۱۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۲۸۷۳۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۷/۰۱ - ساعت ۱۰:۸
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

ظرفیت فرآوری ۴۲ هزار تُن محصولات کشاورزی ایجاد شد

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: ظرفیت فرآوری برای ۴۲ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی با صدور هفت فقره پروانه بهره‌برداری انواع صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان ایجاد شد.
ظرفیت فرآوری ۴۲ هزار تُن محصولات کشاورزی ایجاد شد,خراسان شمالی+بجنورد+صنایع تبدیلی+عباس آقامیری+جهاد کشاورزی

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، سیدعباس آقامیری مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، اظهار کرد: این تعداد از پروانه بهره‌برداری در نیمه نخست امسال صادر شد با این میزان سالانه ۴۲ هزار تن محصول خام جذب و ۴۰ هزار تن تولید می‌شود.

وی میزان سرمایه گذاری برای ایجاد این واحدها را بیش از یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این تعداد واحد فرآوری برای ۷۶ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: این واحدها شامل سردخانه، بسته بندی تخم مرغ، بسته بندی کشمش، بسته بندی جوانه گندم، واحد تولید انواع میوه خشک و سبزیجات و سایر موارد است.

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری هفت واحد جدید در سال جاری تعداد واحدهای تولیدی در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی استان به ۱۲۰ واحد با ظرفیت یک میلیون و ۲۴ هزار تُن جذب مواد خام رسیده است.

وی تصریح کرد: میزان تولید صنایع تبدیلی و تکمیلی استان اینک ۹۱۰ هزار تُن است.

آقا میری بر افزایش تولید دانش بنیان در استان تاکید کرد و گفت: اکنون اولویت‌های سرمایه گذاری صنعتی در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی شامل فرآوری و کنسانتره انواع میوه، آب میوه، سرکه، آبغوره، شیره، ژله و مار مالاد، درجه بندی و بسته بندی انواع میوه و سبزیجات به صورت تازه، خشک، منجمد و نیمه آماده است.

وی افزود: تکمیل طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد، بازسازی، نوسازی و اصلاح ساختار واحدهای موجود و طرح توسعه و فعال‌سازی واحدهای غیر فعال استان و تبدیل ضایعات کشتارگاهی از دیگر اولویت‌ها است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: واحدهای تولیدی صنایع تبدیلی و تکمیلی استان برای بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

حدود ۵۰ درصد محصولات کشاورزی خراسان شمالی شانس فرآوری دارد و مابقی محصولات تولیدی استان به صورت تازه خوری مصرف و یا به دیگر استان‌ها حمل می‌شود.

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از مجموع این میزان ۳۰۰ هزار هکتار زراعی و مابقی باغی است و بیش از ۸۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در این حوزه فعالیت می‌کنند.

سهم خراسان شمالی ۶ دهم درصد از تولید ناخالص داخلی تمامی بخش‌های اقتصادی کشور است که سهم بخش کشاورزی استان ۱٫۱ درصد از تولید ناخالص بخش کشاورزی کشور است.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک