سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۴/۲۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۶۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۴/۲۰ - ساعت ۷:۴۸
مسئول فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی:

افزون بر ۵ هزار کتاب در مراکز کانون پرورش فکری خراسان‌شمالی توزیع شد

مسئول فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی گفت: پنج هزار و ۳۷۴ جلد کتاب همزمان با روزملی ادبیات کودک و نوجوان بین مراکز کانون پرورش فکری استان توزیع شد.
افزون بر ۵ هزار کتاب در مراکز کانون پرورش فکری خراسان‌شمالی توزیع شد,خراسان شمالی+بجنورد+نرگس برهمند+کانون پرورش فکری

به گزارش عصراترک به نقل از ایرنا، نرگس برهمند اظهار کرد: در مجموع ستاد مرکزی کانون پرورش فکری سه میلیون جلد کتاب کودک و نوجوان در کنار سرگرمی و بازی‌های فکری را در سطح کشور توزیع کرده است که سهم خراسان شمالی از این تعداد پنج هزار و ۳۷۴ جلد کتاب با ۹۰ عنوان بود.

به گفته وی؛ خراسان شمالی ۲۰ مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامل ۱۰ مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار دارد که هشت هزار و ۴۰۰ نفر در این مراکز عضو هستند.

برهمند با اشاره به اینکه ۱۱۵ هزار و ۸۸۰ جلد کتاب در مراکز ثابت و سیار استان وجود دارد، گفت: با توجه به اهمیت مطالعه در ارتقای سطح آگاهی جامعه تمام برنامه‌های کانون پرورشی بر پایه «کتاب محوری» اجرا می‌شود و هر ساله توزیع کتاب‌های جدید در دستور کار قرار دارد.

مسئول فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی یادآور شد: نرخ عضویت در کتابخانه‌ها به ازای هر ۱۰۰ نفر از جمعیت محاسبه می‌شود که براساس آمار‌ها در شاخص عضویت جزء استان‌های برتر کشور هستیم و خراسان شمالی اکنون جایگاه نخست سرانه فضای کتابخوانی را به نسبت جمعیت در کشور دارا است.

وی با اشاره به فعال شدن ۲۰۰ کارگاه آموزشی تابستانه با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در ۹ شهرستان، گفت: این کارگاه‌ها در بخش‌های مختلف از جمله نقاشی، خوشنویسی، کاغذ و تا، نوشتن خلاق، دف، هوش مصنوعی، نجوم، رباتیک، آزمایش‌های علمی، نمایش عروسکی، ساخت عروسک، شعر، قصه گویی، فرزندپروری، مهارت‌های زندگی، سفال‌گری، طراحی، نقاشی و کاردستی خلاق دایر شده است.

انتهای پیام/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک