یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۵/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۳۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۱۱/۰۹ - ساعت ۱۴:۳۴

گذرمجتمع هماگ خراسان شمالی از پیچ مشکلات

جلسه هماهنگی و سرمایه‌گذاری موقوفه نظام الشریعه(هماگ) با حضور معاون برنامه ریزی استاندار، اداره کل میراث فرهنگی کارشناسان سازمان اوقاف،شهردار ، و برخی از مسئولین استانی و شهرستانی جهت برطرف شدن مشکلات پیش رو و پیشرفت این پروژه در محل امامزاده سیدعباس(ع) بجنورد برگزار شد.
گذرمجتمع هماگ خراسان شمالی از پیچ مشکلات ,هماگ + موقوفه نظام الشریعه+ اترک نیوز
به گزارش اترک نیوز، محمد سویدانلویی مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: اداره کل اوقاف وامور خیریه استان موظف شد دراجرای مجوز کمیسیون ماده 5 نسبت به پرداخت عوارض تغییر کاربری از اداری به تجاری پس ازتغییر کاربری با اعزام کارشناس به محل در تعیین وارزیابی ارزش هر متر مربع به صورت ملک مطلق اقدام نماید.
وی گفت: شهرداری موظف است بخش تجاری را با موافقت اوقاف نسبت به تعیین ارزش توسط کارسناس رسمی دادگستری بااحتساب 15درصد تخفیف برای موقوفه در قطعه عوض دراجرای قاعده تبدیل به احسن نماید.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری خراسان شمالی همچنین ناظر حل اختلاف را  نماینده محترم ولی فقیه ومعاون محترم استانداری وسازمان اوقاف دانست وافزود: اجرای مفاد جلسه منوط به موافقت رییس سازمان اوقاف وامور خیریه واعمال ماده 32 اصلاحی آیین نامه اجرایی اوقاف است.
"شمس الدین شه روا" مدیرعامل مجتمع تجاری - تفریحی هماگ  نیز خواستار همکاری و مساعدت بیشتر دستگاه های اداری شد و اظهار کرد:  برای اینکه در این استان طرح های بزرگی اجرا نشده، اجرای مطلوب نخستین طرح می تواند دیگر سرمایه گذاران را به اجرای طرحهای دیگر ترغیب کند.
مدیرعامل مجتمع تجاری - تفریحی هماگ گفت: این طرح با مشارکت شهرداری در زمینی به مساحت 120 هزار متر در سه مرحله تجاری - تفریحی، هتل و کلینیک پزشکی ساخته می شود که برای آن 850 باب مغازه، سه سالن سینما، کافی شاپ، شهربازی روبسته، رستوران، هتل، اتاق عمل سرپایی، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه، مطب های پزشکان و توقفگاه منظور شده است.
شه روا اعتبار پیش بینی شده برای اجرای مجتمع تجاری - تفریحی هماگ را دو هزار و 400میلیارد ریال عنوان کرد.
وی گفت: با بهره برداری از این مجتمع برای سه هزار نفر به صورت مستقیم و 10 هزار نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.
عملیات اجرایی مجتمع تجاری - تفریحی هماگ از سال 91 در بجنورد آغاز شده که به مشکل برخورده بود وبا رفع شدن مشکل پیش بینی می شود سه سال دیگر به بهره برداری برسد.
انتهای پیام/
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک