پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اقتصادی | کد خبر: ۳۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۸/۲۷ - ساعت ۱۶:۲۵
عضوشورای زکات کشور:

ظرفیت جمع آوری ۱۰۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور وجود دارد

عضو شورای زکات و رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: باید طی سال های آینده با برنامه ریزی صحیح و تلاش بیشتر ظرفیت جمع آوری زکات واجب را به بیش از 1000 میلیارد تومان برسانیم.
ظرفیت جمع آوری 1000 میلیارد تومان زکات در کشور وجود دارد,زکات + حجت الاسلام تقوی+ شورای زکات + خراسان شمالی + خشکسالی
حجت الاسلام سید رضا تقوی در حاشیه همایش زکات در گفتگو با خبرنگار اترک نیوز ، زکات مستحبی را یک ضرورت برای مردم دانست و گفت: به اعتقاد مردم و روایات قرآنی زکات می توانند برای سلامتی، برکت و رفع مشکلات و بلاهای غیر منتظره بسیار تاثیر گذار باشد.
حجت الاسلام تقوی،  با اشاره به جمع آوری زکات درگذشته به میزان 280 میلیون تومان گفت: انتظار داریم امسال باتوجه به خشکسالی های اخیر فقط  20 درصد  در جمع آوری زکات نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشیم.
وی با بیان اینکه زکات یک امر حکومتی است گفت: مراسم پرداخت و گردآوری زکات باید با برنامه های تبلیغاتی انجام شود تا موجب تشویق مردم شده و آنان آثار و برکات زکات را لمس کنند.
حجت الاسلام تقوی، به جنبه های مصرف زکات اشاره کرد و گفت: علاوه بر عمران و آبادی و ساخت مساجد ، بخشی از زکات برای کارهای فرهنگی است و از لحاظ اجتماعی هم می تواند به افزاد نیازمند کمک شود.
وی تعادل در مصرف زکات را بسیار ضروری دانست و افزود: باید شورای مصرف زکات در استان ها بین تولید و توزیع تعادل برقرار کنند.
وی از اقامه نماز جمعه در 800 شهر کشور خبرداد و گفت: به همین میزان امام جمعه با توجه به شعار سال فرهنگ اقتصاد ملی عزم ملی و جهادی در سینمارها، همایش ها و مراسمات زکات را پشتیبانی می کند.
انتهای پیام/ برزگر
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک