جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۴/۱۹/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس گفتگو | کد خبر: ۳۲۳۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳۹۳/۰۸/۲۶ - ساعت ۱۹:۴۱
رییس شورای عالی همگرایی اصولگرایان:

تشکل های اصولگرایی با حفظ سلایقشان بر محور اصول تکیه کنند/مخالف تغییر اصطلاح اصولگرایی هستم

رییس شورای عالی همگرایی اصولگرایان با تاکید بر اینکه همگرایی با وحدت فرق می کند،گفت: تشکل های اصولگرایی با حفظ سلایقشان بر محور اصول تکیه کنند.
تشکل های اصولگرایی با حفظ سلایقشان بر محور اصول تکیه کنند/مخالف تغییر اصطلاح اصولگرایی هستم,اصولگرایی+ همایش+ خراسان شمالی+ اصلاحات + گفتمان+ حجت الاسلام تقوی+ اترک نیوز
حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی در جمع اصولگرایان خراسان شمالی اظهار داشت: اصطلاح سازی در هر جامعه ای جایگاه خاصی دارد بویژه اگر ملتی در آستانه یک تحول قرار گرفته باشند قطعا همراه این تحول واژه ها و اصطلاحات جدید خلق می شود.
وی با بیان اینکه این رهبر جامعه است که اصطلاح سازی می کند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری با وجود امتیازاتی از جمله فقیه، مردم شناس ،عارف و مجاهد بودن ،خلق اصطلاح نیز از دیگر ویژگی های ایشان است که بر اساس این اصطلاحات جامعه را سامان می دهند.
وی بیان کرد: در دوران اصلاحات عده ای به دنبال ایجاد دموکراسی غربی بودند که مقام معظم رهبری در آن شرایط برای حفظ جا معه از دموکراسی غربی مردم سالاری دینی را خلق کردند. 
حجت الاسلام تقوی افزود: ایشان همچنین اصطلاح اصولگرایی را نیز خلق کردند که در همین راستا یک جریان بزرگ در سطح جامعه ایجاد شد و سکان اجرایی کشور در اختیار اصولگرایان قرار گرفت.
وی در ادامه با مروری بر رخدادهای 35 سال گذشته در ایران با اشاره به اینکه اصطلاح سازی ، جریان ساز و گفتمان ساز است، گفت: در دوره بنی صدر به دلیل خیانتی که خود وی انجام دادهیچ گفتمانی در کشور شکل نگرفت.
وی افزود: در دولت شهید رجایی نیز فرصتی برای ایجاد یک گفتمان جدید بوجود نیامد و در دوره ریاست جمهوری مقام معظم رهبری نیز ایشان در شرایط جنگی گفتمان ،دفاع ایثار ، شهادت و آزادگی را مطرح کردند.
رییس شورای عالی همگرایی اصولگرایان گفت: در دوره آیت الله هاشمی رفسنجانی گفتمان توسعه اقتصادی و سازندگی مطرح شد که ایشان معتقد بودند باید کشور را بر مبنای توسعه اقتصادی پیش ببریم.
حجت الاسلام تقوی ادامه داد: با روی کار آمدن دولت اصلاحات گفتمان توسعه سیاسی به جریان افتاد و دولت اصولگرایان نیز گفتمان عدالت ، اعمال سهمیه بندی دانشگاهی و توجه به مناطق محروم را مطرح کرد.
وی در ادامه با طرح این سئوال که گفتمان اصوالگرایی چرا و در چه شرایطی مطرح شد،گفت: در ان دوره جامعه به قدری تشنه بود که با ایجاد جریان اصولگرایی متدینان به این سو جذب شدند و آرا به سوی این جریان هدایت شد.
وی گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید نیز گفتمان اعتدال روی کار آمده است و هنوز زود است که عملکرد این دولت را ارزیابی کنیم.
با این وجود وی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید با گفتمان اعتدال بسیاری از نیروهای روی کار دولت قبلی از مسئولیت هایشان کنار گذاشته شدند که این امر نارضایتی هایی را نیزبه همراه داشته است.
وی عنوان کرد: بسیاری از اصولگرایان نیز با مرحوم آیت الله مهدوی کنی دیداری داشتند و از ایشان خواستند که به میدان بیایند و اصولگرایان را دور هم جمع کنند.
وی افزود: در این راستا همگرایی بین اصولگرایان شکل گرفت و برگزاری همایش هایی در سطح استان های مختلف در دستور کار قرار گرفت.
وی همچنین با تاکید بر اینکه همگرایی با وحدت فرق می کند،افزود: هدف این است که تشکل های اصولگرایی با حفظ سلایق شان به کارها بپردازند اما بر محور اصول تکیه کنند.
وی همچنین با اعلام اینکه شماری از اصولگرایان حتی تغییر اصطلاح اصولگرایی را مطرح کردند،تصریح کرد: بنده مخالف تغییر اصطلاح اصولگرایی هستم چون مردم هنوز به اصولگرایی پشت نکرده اند.
وی تاکید کرد: منیت و خود شیفتگی از مهمترین دلایلی بود که اصولگرایان در دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری رای کافی را نیاوردند و ضرورت دارد به نقد و آسیب شناسی این موضوع پرداخته شود.
وی همچنین اذعان کرد: هرچند در حال حاضر گروه هایی به دنبال این هستند که اصولگرایان دیگر سربلند نکنند ،ولی باید بگویم که اصولگرایان بار اعتقادی دارند و به ارزش ها معتقد هستند.
حجت الاسلام تقوی تصریح کرد: اصولگرایان اپوزوسیون دولت نیستند زیرا هدف هر دولتی که در این کشور خدمتگزاری باشد حاصل آن موفقیت نظام است.
وی تاکید کرد: اصولگرایان نیز به تبعیت از مقام معظم رهبری از دولت تدبیر و امید حمایت خواهند کرد.
انتهای پیام/
خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک