شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۴/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۰۸ - ساعت ۱۱:۴۸
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان شمالی گفت:

رشد ۳۰ درصدی ماندگاری مسافر در خراسان شمالی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان شمالی گفت: از ابتدای تابستان تا پایان مردادماه سال جاری شاهد افزایش ۳۰ درصدی ماندگاری مسافران در خراسان شمالی بودیم.
رشد ۳۰ درصدی ماندگاری مسافر در خراسان شمالی,خراسان شمالی+بجنورد+میراث فرهنگی+علی مستوفیان+ماندگاری مسافر

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، علی مستوفیان مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان شمالی، اظهار کرد: با توجه به تحلیل‌های صورت‌ گرفته از آمارهای به‌دست‌ آمده از ابتدای تابستان تا پایان مرداد شاهد ماندگاری بیش از دو روز مسافران در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته و رشد ۳۰ درصدی آن بودیم.

وی این آمار را امیدوار کننده خواند و افزود: در راستای سیاست‌ها و چشم‌اندازهای ترسیم شده در توسعه صنعت گردشگری و برنامه‌های معرفی استان می‌توان خراسان شمالی را با برنامه‌ریزی درست و پیگیری‌های مجدانه به‌ عنوان مقصد میانی گردشگری تبدیل کرد.

مستوفیان ادامه داد: با اجرای برنامه‌هایی همچون بازاریابی، تبلیغات، حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و ملی، معرفی صنایع‌دستی، جاذبه‌های گردشگری، فضاهای فرهنگی تاریخی، اکوتوریسم و ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و نیز تولید محتوا و حضور در شبکه‌های استانی و ملی صداوسیما و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی اعم از گردشگری مذهبی، گردشگری کودک و گردشگری حیات‌ وحش، استان خراسان شمالی در نوروز ۱۴۰۲ از یک استان عبوری به مقصد میانی مسافران تبدیل شد.

وی گفت: با توجه به اینکه در حال تهیه سند راهبردی مطالعات گردشگری هستیم تداوم این اقدامات و برنامه‌ها می‌تواند باعث افزایش هر چه بیشتر ماندگاری مسافر در استان شود و می‌توانیم از مزایای حضور مسافران در استان در راستای اشتغال، توسعه صنعت گردشگری، پویایی استان و ایجاد یک درآمد پایدار بهره‌مند شویم.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک