پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۵/۲/۲۰۲۴

آیا تمایل دارید در کانال عصر عضو شوید؟

سرویس اجتماعی | کد خبر: ۲۸۷۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴۰۲/۰۶/۰۸ - ساعت ۱۱:۲۲
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی خبر داد:

فعالیت هم‌زمان ۲۰ کارگاه مرمتی آثار تاریخی در خراسان شمالی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از فعالیت ۲۰ کارگاه مرمتی آثار تاریخی در خراسان شمالی به طور هم‌زمان خبر داد.
فعالیت هم‌زمان ۲۰ کارگاه مرمتی آثار تاریخی در خراسان شمالی,خراسان شمالی+بجنورد+مرمت+میراث‌ فرهنگی+علی مستوفیان

به گزارش گروه دریافت خبر عصر اترک، علی مستوفیان مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، با اعلام این خبر تأکید کرد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت‌ گرفته در معاونت میراث‌ فرهنگی اداره کل، در حال حاضر ۲۰ کارگاه فعال در حوزه مرمت آثار در استان فعال هستند.

وی با اشاره به این کارگاه‌های مرمتی افزود: از از جمله کارگاه‌های عمرانی و مرمتی می‌توان به مرمت حمام چری، حمام تاریخی فاروج و عملیات مرمت و بهسازی در محوطه ویرانشهر فاروج، مرمت حمام تاریخی قلعه‌خان در شهرستان مانه و سملقان، مرمت و بازپیرائی عمارت یحیی‌بیک، پایاب الله‌آباد، حمام تاریخی حصار دوین و ارگ نادری در شیروان، مرمت کاروان‌سرای سردار سبزه‌میدان و عمارت مفخم در بجنورد، رباط عشق و باغ مزار در گرمه، حمام قلعه‌خان و مرمت کوره تاریخی آجر در پایگاه میراث‌ فرهنگی ریوی مانه و سملقان، مرمت باغ کوشک و کارخانه پنبه در شهرستان جاجرم، عملیات مرمتی در پایگاه میراث‌ فرهنگی شهر بلقیس، امامزاده گورپان، حمام خوش در اسفراین، حمام بام در صفی‌آباد و امامزاده نبی غلامان در شهرستان راز و جرگلان اشاره کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی میزان اعتبار اختصاص‌ داده‌ شده به این کارگاه‌ها را ۶۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: مرمت و احیای بناهای تاریخی علاوه بر حفاظت و مرمت این بناها موجب ورود آنها به چرخه صنعت گردشگری و رونق این بخش نیز خواهد شد و منافع اقتصادی را برای استان به همراه خواهد داشت.

انتهای خبر/

خوانندگان محترم سایت خبری تحلیلی عصر اترک، شما می‌توانید سوژه های خود را به برای ما ارسال کنید تا پس از تأیید با نام شما در سایت و کانال عصراترک درج شود.

شماره تماس با سایت خبری تحلیلی عصر اترک:

058-32230729 - 058-32288068

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان تلگرام

ارتباط با سردبیر سایت در پیام رسان سروش

آدرس پست الکترونیکی: info@atraknews.com


با تشکر
نظر شما ثبت و پس از بررسی انتشار میابد.
ارسال نظر
نام :
ایمیل
نظر
پایگاه خبری تحلیلی عصر اترک